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Calibration of the numerical model of a stone masonry railway bridge based on experimentally identified modal parameters

Título
Calibration of the numerical model of a stone masonry railway bridge based on experimentally identified modal parameters
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2016
Autores
C. Costa
(Autor)
FEUP
Ribeiro, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Jorge, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Silva, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
António Arêde
(Autor)
FEUP
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Revista
Vol. 123
Páginas: 354-371
ISSN: 0141-0296
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-J34
Abstract (EN): This paper focuses on the calibration of a numerical model of a stone masonry arch railway bridge using dynamic modal parameters estimated from an ambient vibration test. The developed 3D numerical model is based on the finite element method, featuring a realistic representation of the bridge structural components and materials. The calibration methodology relied on a genetic algorithm strategy which allowed estimating and updating numerical model parameters, particularly the elastic properties of materials. The validation of the updated bridge material properties' parameters was based on the results of material testing, on existing bridge design data and on observations resulting from in situ visual inspections.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 18
Documentos
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