Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The role of meaning in service innovation: a conceptual exploration

The role of meaning in service innovation: a conceptual exploration

Título
The role of meaning in service innovation: a conceptual exploration
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2021
Autores
Ana Kustrak Korper
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Stefan Holmlid
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Lia Patrício
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Páginas: 179-198
ISSN: 2055-6225
Editora: Emerald
Outras Informações
ID Authenticus: P-00T-K7N
Abstract (EN): Purpose The purpose of this paper is to introduce the concept of meaning as a relevant but missing link in understanding the building blocks of service innovation informed by service-dominant (S-D) logic. In exploring the role of meaning in service innovation, especially related to new value propositions, resource integration and new value cocreation, the authors suggest using the conceptualization of meaning within human-centered design, which has an established body of knowledge on addressing how actors engage and interact. Design/methodology/approach The paper builds an actionable conceptual framework that relates meaning to central tenets of service innovation, such as resource integration, value propositions and cocreation of value. It delineates the central building blocks of service innovation and conceptually integrates them with meaning to explain the underlying mechanisms of service innovation related both to its development and adoption. Findings The findings highlight how and why meaning precedes value creation and directs resource integration. Indicating that meaning is driven by experience of earlier interactions it delineates its relationships with new value formation and positions resource interpretation as a driver of this process. Originality/value This paper extends the understanding of service innovation in relation to S-D logic, with meaning as a conceptual link to aspects of S-D logic that claim a phenomenological nature. Meaning contributes to S-D logic by providing an understanding of how beneficiaries form intentions to engage in value creation and resource integration. Additionally, by integrating service and design research domains, this paper suggests possibilities for multidisciplinary contributions in future research.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 20
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Service design as an innovation approach in technology startups: a longitudinal multiple case study (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ana Kustrak Korper; Lia Patrício; Stefan Holmlid; Lars Witell
Bridging technology and service innovation through service design (2019)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ana Kustrak Korper; Lia Patrício; Stefan Holmlid; Lars Witell

Da mesma revista

Robotizing shared service centres: key challenges and outcomes (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Figueiredo, Alcídio Silva; Luisa Helena Pinto
Gamification in the customer journey: a conceptual model and future research opportunities (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Silva, JHO; Mendes, GHS; Jorge Teixeira; Braatz, D
Customer experience research: intellectual structure and future research opportunities (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Silva, JHO; Mendes, GHS; Miguel, PCA; Amorim, M; Jorge Teixeira
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Reitoria da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-10-06 às 08:10:46 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias