Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início » Publicações » Visualização » Social network analytics and visualization: Dynamic topic-based influence analysis in evolving micro-blogs

Social network analytics and visualization: Dynamic topic-based influence analysis in evolving micro-blogs

Título
Social network analytics and visualization: Dynamic topic-based influence analysis in evolving micro-blogs
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2023-06
Autores
Tabassum, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
João Gama
(Autor)
FEP
Azevedo, PJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Cordeiro, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Martins, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Martins, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: Expert SystemsImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 40 5
ISSN: 0266-4720
Editora: Wiley-Blackwell
Outras Informações
ID Authenticus: P-00X-HZN
Abstract (EN): Influence Analysis is one of the well-known areas of Social Network Analysis. However, discovering influencers from micro-blog networks based on topics has gained recent popularity due to its specificity. Besides, these data networks are massive, continuous and evolving. Therefore, to address the above challenges we propose a dynamic framework for topic modelling and identifying influencers in the same process. It incorporates dynamic sampling, community detection and network statistics over graph data stream from a social media activity management application. Further, we compare the graph measures against each other empirically and observe that there is no evidence of correlation between the sets of users having large number of friends and the users whose posts achieve high acceptance (i.e., highly liked, commented and shared posts). Therefore, we propose a novel approach that incorporates a user's reachability and also acceptability by other users. Consequently, we improve on graph metrics by including a dynamic acceptance score (integrating content quality with network structure) for ranking influencers in micro-blogs. Additionally, we analysed the topic clusters' structure and quality with empirical experiments and visualization.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 21
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Special Issue: WorldCist18 (2021)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Freitas A
Business analytics in Industry 4.0: A systematic review (2021)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Silva, AJ; Cortez, P; Pereira, C; Pilastri, A
"Want to come play with me?" Outlier subgroup discovery on spatio-temporal interactions (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carolina Centeio Jorge; Martin Atzmueller; Behzad M. Heravi; Jenny L. Gibson; Rosaldo J. F. Rossetti; Cláudio Rebelo de Sá
Visualization of evolving social networks using actor-level and community-level trajectories (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Márcia Oliveira; João Gama
Towards adaptive and transparent tourism recommendations: A survey (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Leal, F; Veloso, B; Malheiro, B; Burguillo, JC

Ver todas (24)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Medicina da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-11-05 às 10:32:34
Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Política de Captação e Difusão da Imagem Pessoal em Suporte Digital