Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início » Publicações » Visualização » University teachers’ digital competence: a case study from Portugal

University teachers’ digital competence: a case study from Portugal

Título
University teachers’ digital competence: a case study from Portugal
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022-10
Autores
Dias-Trindade, Sara
(Autor)
FLUP
Albuquerque, Cristina
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: Social SciencesImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Nº de Série Art. 481 Vol. 11 10
Editora: MDPI
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus
ProQuest
DOAJ
SHERPA/RoMEO
EBSCO
Google Scholar
ERIH Plus
Worldcat OCLC
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): Abstract It has become increasingly important to train for an educational culture that makes use of digital technology to enhance its practices. Frameworks such as DigCompEdu enable identification of weaknesses and areas which require more training. This paper presents the results of a case study with 249 participants from a Portuguese University examining differences in the digital competence of teachers according to gender, age, faculty and experience. Based on the data obtained, it was found that there were no significant differences and that it was, therefore, more important to consider training for digital empowerment according to the different areas of the DigCompEdu framework and to address weaknesses found in each of these areas.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 17
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
socsci-11-00481-v2 3533.55 KB
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Europeanisation in the Field of Housing: Its Areas of Influence, Different Approaches, Mechanisms, and Missing Links (2024)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Afonso, J; Paulo Conceição
Understanding the emotional impact and coping strategies of professionals working with domestic violence victims (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Elisabete Ferreira; Ana Sofia Figueiredo; Anita Santos
Teaching research methods courses in education: towards a research-based culture (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
André Freitas
Student grouping: investigating a socio-educational practice in a public school in Portugal (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Armando Loureiro; Marta Rodrigues
Sibling violence and position in sibling dyad in a sample of adolescents: how does it relate to self-esteem? (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Catarina Pinheiro Mota; Joana Rita Sousa; Inês Carvalho Relva

Ver todas (16)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Medicina da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-11-03 às 16:13:49
Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Política de Captação e Difusão da Imagem Pessoal em Suporte Digital