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Simulation based design of optimal phasing plans for an intersection with semi-actuated signals

Título
Simulation based design of optimal phasing plans for an intersection with semi-actuated signals
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2009
Autores
Maria de Lurdes Simões
(Autor)
FEUP
A. Pires Costa
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Paula Milheiro Oliveira
(Autor)
FEUP
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Ata de Conferência Internacional
TWELFTH INTERNATIONAL CONFERENCE ON CIVIL, STRUCTURAL AND ENVIRONMENTAL ENGINEERING COMPUTING
Funchal, Madeira, Portugal, 1-4 September 2009
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia de simulação ; Ciências Físicas > Matemática > Matemática aplicada > Matemática para a engenharia
FOS: Ciências exactas e naturais > Matemática ; Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia civil
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-31S
Abstract (EN): The main problem when using semi-actuated control is the difficulty in selecting the best combination of maximum, minimum and unit extension of green time. In this research a microscopic simulation program has been used for evaluating operating conditions and for estimating vehicular delay at an isolated signalized intersection with semi-actuated control. We analyse the influence of the unit extension and the maximum green time in the total vehicular delay in the intersection and determine the best combination of values for these two parameters. We conclude that, for the intersection under study, the best timing plan includes a unit extension of 4 seconds and the maximum green time must be equal to 40 seconds. © Civil-Comp Press, 2009.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 12
Documentos
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