Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início » Publicações » Visualização » Big girls don’t cry: an assessment of Research Units’ leadership and gender distribution in Higher Education Institutions

Big girls don’t cry: an assessment of Research Units’ leadership and gender distribution in Higher Education Institutions

Título
Big girls don’t cry: an assessment of Research Units’ leadership and gender distribution in Higher Education Institutions
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Morais, Ricardo
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Fernandes, Clara E.
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Piñeiro-Naval, Valeriano
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: Social SciencesImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Nº de Série Art. 345 Vol. 11 8
Editora: MDPI
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus
ERIH Plus
Google Scholar
Worldcat OCLC
SHERPA/RoMEO
EBSCO
DOAJ
ProQuest
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Sociais > Ciências da comunicação
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): Academia is often pointed out as a challenging environment to evolve in, especially for women. Whilst women perform in multidisciplinary settings, studies point out still-existing gender gaps in academia, especially in positions of power. This study looks at decision-making positions in Higher Education Institutions (HEIs), specifically in Portuguese academic research. Furthermore, we seek to understand if research roles are distributed equally gender-wise among cohorts in research units, as well as if deans’ genders are a factor of influence in such role attributions. We will look at the research roles in academia, particularly research units fostered by HEIs, to observe gender distribution based on total cohorts. Using univariate and bivariate tests, our research aims to assess gender distribution in leading research roles in public and private institutions. We take the specific case of Portugal; therefore, we cannot extrapolate the results to other countries. However, outcomes point out resisting differences in fields of research and coordination and role distribution among R&D units, as well as in fundamental relations between power positions in academia and research.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 14
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
socsci-11-00345-v2 337.74 KB
Publicações Relacionadas

Das mesmas áreas científicas

Cópia e apropriação da obra de arte na modernidade (2007)
Tese
Susana Lourenço Marques; Maria T. Cruz
HOMO COMMUNICANS. A Comunicação Humana (2010)
Publicação Didática
Luís Calafate
Gelados de Ciência na Divulgação da Física nas Ruas e Praias de Espinho (2017)
Poster em Conferência Nacional
Paulo Simeão Carvalho; Ana Cachide Praça Pedroso
FISASTEE (2022)
Poster em Conferência Nacional
Carvalho, PS; Gonçalves, JAA

Ver todas (266)

Da mesma revista

Europeanisation in the Field of Housing: Its Areas of Influence, Different Approaches, Mechanisms, and Missing Links (2024)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Afonso, J; Paulo Conceição
University teachers’ digital competence: a case study from Portugal (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Dias-Trindade, Sara; Albuquerque, Cristina
Understanding the emotional impact and coping strategies of professionals working with domestic violence victims (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Elisabete Ferreira; Ana Sofia Figueiredo; Anita Santos
Teaching research methods courses in education: towards a research-based culture (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
André Freitas
Sibling violence and position in sibling dyad in a sample of adolescents: how does it relate to self-esteem? (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Catarina Pinheiro Mota; Joana Rita Sousa; Inês Carvalho Relva

Ver todas (13)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Medicina da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-08-25 às 01:24:29
Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Política de Captação e Difusão da Imagem Pessoal em Suporte Digital