Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início » Publicações » Visualização » Assessment of train running safety on bridges: A literature review

Assessment of train running safety on bridges: A literature review

Título
Assessment of train running safety on bridges: A literature review
Tipo
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ano
2021
Autores
H. Carvalho
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
D. Ribeiro
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
M. Tokunaga
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
M. Tanabe
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
W. M. Zhai
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 241
Páginas: 1-23
ISSN: 0141-0296
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-00T-X8A
Abstract (EN): Train running safety is a major concern among railway engineers, since a derailment may cause significant personal and material damages. This problem becomes more important if the derailment occurs on bridges, especially at high-speeds, where the consequences may be even worse. The sudden development of high-speed (HS) railway networks that occurred at the end of the 20th century and beginning of the 21st century demanded the construction of new lines with large curve radii in order to fulfill the design requirements of this type of transport. By adding this fact to the orography constraints and, in some cases, to constraints related with the lack of construction area and with the high costs of expropriation, several HS lines started to be developed with more than 75% of their length built over viaducts and bridges. Naturally, this relatively new reality led to a significant increase in the probability of a train being exposed to natural hazards that might jeopardize its stability when it is running over an elevated structure. Hence, this paper aims to present a comprehensive literature review of the problematic associated with the train running safety assessment on bridges. The existing normative criteria from different regions of the world related to this topic are summarized in a first stage. Then, the paper gives a brief description of the available train-bridge interaction models needed to explicitly assess the traffic stability, followed by a presentation of the running safety indexes used to assess the derailment risk. Finally, the available applications regarding the traffic stability against different sources of excitation are systematically reviewed and guidance to future research work on this topic is provided.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 23
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Reduced scale models based on similitude theory: A review up to 2015 (2016)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Coutinho, CP; Baptista, AJ; J. Dias Rodrigues
Numerical modelling of the cyclic behaviour of RC elements built with plain reinforcing bars (2011)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Jose Melo; Catarina Fernandes; Humberto Varum; Hugo Rodrigues; Anibal Costa; António Arêde
3D numerical simulation of the cracking behaviour of a RC one-way slab under the combined effect of thermal, shrinkage and external loads (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Gomes, J; Carvalho, R; Carlos Sousa; Granja, J; Rui Faria; Schlicke, D; Azenha, M
3D FEM analysis of the effect of buried phononic crystal barriers on vibration mitigation (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pedro Alves Costa; Carlos Albino; Luis Godinho; Paulo Amado Mendes; Daniel Dias da Costa; Delfim Soares Júnior
2.5D MFS-FEM MODEL FOR THE PREDICTION OF VIBRATIONS DUE TO UNDERGROUND RAILWAY TRAFFIC (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paulo Amado Mendes; Pedro Alves Costa; Luís Godinho; Carla Lopes

Ver todas (129)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Medicina da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-11-05 às 12:22:31
Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Política de Captação e Difusão da Imagem Pessoal em Suporte Digital