Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início » Publicações » Visualização » Evaluating the short-term effect of cross-market discounts in purchases using neural networks: A case in retail sector

Evaluating the short-term effect of cross-market discounts in purchases using neural networks: A case in retail sector

Título
Evaluating the short-term effect of cross-market discounts in purchases using neural networks: A case in retail sector
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2019
Autores
João Falcão e Cunha
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: Expert SystemsImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 36 6
Páginas: 1-14
ISSN: 0266-4720
Editora: Wiley-Blackwell
Outras Informações
ID Authenticus: P-00T-WRV
Abstract (EN): Promotional tools such as cross-market discounts have been increasingly used as a means to increase customer satisfaction and sales. This paper aims to assess whether the implementation of a cross-market discount campaign by a retailing company encouraged customers to increase their purchases level. It contributes to the literature by using neural networks to detect novelties in a real context involving crossmarket discounts. Besides the computation of point predictions, the methodology proposed involves the estimation of neural networks prediction intervals. Sales predictions are compared with the observed values in order to detect significant changes in customers' spending. The use of neural networks is validated through the comparison with the forecasting estimates of support vector regression, regression trees, and linear regression. The results reveal that the promotional campaign under analysis did not significantly impact the sales of the rewarded customers.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 14
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Special Issue: WorldCist18 (2021)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Freitas A
Business analytics in Industry 4.0: A systematic review (2021)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Silva, AJ; Cortez, P; Pereira, C; Pilastri, A
"Want to come play with me?" Outlier subgroup discovery on spatio-temporal interactions (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carolina Centeio Jorge; Martin Atzmueller; Behzad M. Heravi; Jenny L. Gibson; Rosaldo J. F. Rossetti; Cláudio Rebelo de Sá
Visualization of evolving social networks using actor-level and community-level trajectories (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Márcia Oliveira; João Gama
Towards adaptive and transparent tourism recommendations: A survey (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Leal, F; Veloso, B; Malheiro, B; Burguillo, JC

Ver todas (24)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Medicina da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-11-05 às 10:29:48
Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Política de Captação e Difusão da Imagem Pessoal em Suporte Digital