Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início » Publicações » Visualização » Constraining Type II Error: Building Intentionally Biased Classifiers

Constraining Type II Error: Building Intentionally Biased Classifiers

Título
Constraining Type II Error: Building Intentionally Biased Classifiers
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2017
Autores
Cruz, R
(Autor)
Outra
Fernandes, K
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Da Costa, JP
(Autor)
FCUP
Jaime S Cardoso
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 549-560
14th International Work-Conference on Artificial Neural Networks (IWANN)
Cadiz, SPAIN, JUN 14-16, 2017
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-9XV
Abstract (EN): In many applications, false positives (type I error) and false negatives (type II) have different impact. In medicine, it is not considered as bad to falsely diagnosticate someone healthy as sick (false positive) as it is to diagnosticate someone sick as healthy (false negative). But we are also willing to accept some rate of false negatives errors in order to make the classification task possible at all. Where the line is drawn is subjective and prone to controversy. Usually, this compromise is given by a cost matrix where an exchange rate between errors is defined. For many reasons, however, it might not be natural to think of this trade-off in terms of relative costs. We explore novel learning paradigms where this trade-off can be given in the form of the amount of false negatives we are willing to tolerate. The classifier then tries to minimize false positives while keeping false negatives within the acceptable bound. Here we consider classifiers based on kernel density estimation, gradient descent modifications and applying a threshold to classifying and ranking scores.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 12
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Tackling Class Imbalance with Ranking (2016)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Cruz, R; Fernandes, K; Jaime S Cardoso; Da Costa, JP
Ordinal Class Imbalance with Ranking (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Cruz, R; Fernandes, K; Da Costa, JP; Ortiz, MP; Jaime S Cardoso
Combining Ranking with Traditional Methods for Ordinal Class Imbalance (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Cruz, R; Fernandes, K; Da Costa, JP; Ortiz, MP; Jaime S Cardoso
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Medicina da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-10-03 às 14:35:16
Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Política de Captação e Difusão da Imagem Pessoal em Suporte Digital