Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início » Publicações » Visualização » "Learning by Doing" Integrated Project Design in a Master Program on Product and Industrial Design

"Learning by Doing" Integrated Project Design in a Master Program on Product and Industrial Design

Título
"Learning by Doing" Integrated Project Design in a Master Program on Product and Industrial Design
Tipo
Capítulo ou Parte de Livro
Ano
2018-05
Autores
Ângela Gomes
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Vítor Carneiro
(Autor)
Outra
Livro
Páginas: 105-134
ISBN: 978-981-10-8916-9
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia do design ; Ciências Tecnológicas > Arquitectura > Design
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): The Master in Product and Industrial Design (MDIP) of the University of Porto, hosted by the Faculty of Fine Arts (FBAUP) and the Faculty of Engineering (FEUP), has in its genetic code the project-based learning model. Giving the students a design studio scenario, the curriculum is developed under the integrated project design thinking, taking advantage of the knowledge provided by the two scientific areas. In a straight connection with the industry, the projects are developed in a real context, for real clients thus simulating all the tasks and stages undertaken in a design company. At the end of each exercise, the best students’ concepts are developed together with the industry in response to the market need, which is a job experience opportunity in the partner company. This “formula” has been a key factor for the success of both the course and the students’ career. They have the opportunity to see their project executed and implemented in the market, as well as the chance for a job opportunity in their future. In this chapter, the methodology is presented followed by the course and one example of these projects: the development of school furniture and technologies for an education company, Nautilus; this project entailed the development of a low-cost stackable and evolutionary school chair for children between 6 and 10 years old.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 30
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Do mesmo livro

Innovative Methodologies to Teach Materials and Manufacturing Processes in Mechanical Engineering (2018)
Capítulo ou Parte de Livro
Jorge Lino Alves; Teresa P. Duarte; António Torres Marques
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Medicina da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-07-20 às 18:17:30
Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Política de Captação e Difusão da Imagem Pessoal em Suporte Digital