Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início » Publicações » Visualização » Upframing Service Design and Innovation for Research Impact

Upframing Service Design and Innovation for Research Impact

Título
Upframing Service Design and Innovation for Research Impact
Tipo
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ano
2018
Autores
Lia Patrício
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Gustafsson, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Fisk, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 21
Páginas: 3-16
ISSN: 1094-6705
Editora: SAGE
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-FF0
Abstract (EN): Service design and innovation are receiving greater attention from the service research community because they play crucial roles in creating new forms of value cocreation with customers, organizations, and societal actors in general. Service innovation involves a new process or service offering that creates value for one or more actors in a service network. Service design brings new service ideas to life through a human-centered and holistic design thinking approach. However, service design and innovation build on dispersed multidisciplinary contributions that are still poorly understood. The special issue that follows offers important contributions through the examination of service design and innovation literature, the links between service design and innovation, the role of customers in service design and innovation, and service design and innovation for well-being. Building on these contributions, this article develops a future research agenda in three areas: (1) reinforcing and expanding the foundations of service design and innovation by integrating multiple perspectives and methods; (2) advancing service design and innovation by improving the connection between the two areas, deepening actor involvement, and leveraging the role of technology; and (3) upframing service design and innovation to strengthen research impact by innovating complex value networks and service ecosystems and by building a cornerstone for transformative service research.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 14
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Service Research Priorities in a Rapidly Changing Context (2015)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ostrom, AL; Parasuraman, A; Bowen, DE; Lia Patrício; Voss, CA
The MINDS Method: Integrating Management and Interaction Design Perspectives for Service Design (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Jorge Teixeira; Lia Patrício; Ko-Hsun Huang; Raymond P. Fisk; Leonel Nóbrega; Larry Constantine
Multilevel Service Design: From Customer Value Constellation to Service Experience Blueprinting (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Lia Patrício; Raymond P. Fisk; João Falcão Cunha; Larry Constantine
Designing multi interface service experiences: the Service Experience Blueprint (2008)
Artigo em Revista Científica Internacional
Lia Patrício; Raymond P.Fisk; João Falcão e Cunha
Channel Habits and the Development of Successful Customer-Firm Relationships in Services (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Jesús Cambra-Fierro; Iguácel Melero-Polo; Lia Patrício; F. Javier Sese
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Medicina da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-07-22 às 14:28:36
Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Política de Captação e Difusão da Imagem Pessoal em Suporte Digital