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Modeling Energy Demand Dependency in Smart Multi-Energy Systems

Título
Modeling Energy Demand Dependency in Smart Multi-Energy Systems
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2014
Autores
Neyestani, N
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Damavandi, MY
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Shafie Khah, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 259-268
5th IFIP WG 5.5/SOCOLNET Doctoral Conference on Computing, Electrical and Industrial Systems (DoCEIS)
Costa da Caparica, PORTUGAL, APR 07-09, 2014
Outras Informações
ID Authenticus: P-009-SR6
Abstract (EN): Smart local energy networks provide an opportunity for more penetration of distributed energy resources. However, these resources cause an extra dependency in both time and carrier domains that should be considered through a comprehensive model. Hence, this paper introduces a new concept for internal and external dependencies in Smart Multi-Energy Systems (SMES). Internal dependencies are caused by converters and storages existing in operation centers and modeled by coupling matrix. On the other hand, external dependencies are defined as the behavior of multi-energy demand in shifting among carriers or time periods. In this paper, system dependency is modeled based on energy hub approach through adding virtual ports and making new coupling matrix. Being achieved by SMESs, the dependencies release demand-side flexibility and subsequently enhance system efficiency. Moreover, a test SMES that includes several elements and multi-energy demand in output is applied to show the effectiveness of the model.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 10
Documentos
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