Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início » Publicações » Visualização » The MINDS Method: Integrating Management and Interaction Design Perspectives for Service Design

The MINDS Method: Integrating Management and Interaction Design Perspectives for Service Design

Título
The MINDS Method: Integrating Management and Interaction Design Perspectives for Service Design
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017-11
Autores
Jorge Teixeira
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Lia Patrício
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ko-Hsun Huang
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Raymond P. Fisk
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Leonel Nóbrega
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Larry Constantine
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 20
Páginas: 240-258
ISSN: 1094-6705
Editora: SAGE
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Economia e gestão
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-7KV
Abstract (EN): As technology innovation rapidly changes service experiences, service designers need to leverage technology and orchestrate complex service systems to create innovative services while enabling seamless customer experiences. Service design builds upon contributions from multiple fields, including management, information technology, and interaction design. Still, more integration to leverage the role of technology for service innovation is needed. This article integrates these two service design perspectives, management and interaction design, into an interdisciplinary methodthe Management and INteraction Design for Service (MINDS). Using a design science research approach, MINDS synthesizes management perspective models, which focus on creating new value propositions and orchestrating multiple service interfaces, with interaction design perspective models, which focus on technology usage and its surrounding context. This article presents applications of the MINDS method in two different service industries (media and health care) to demonstrate how MINDS enables creating innovative technology-enabled services and advances interdisciplinary service research.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 19
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Integrating Management and Interaction Design perspectives for Service Design: The MINDS framework (2015)
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
Jorge Teixeira; Lia Patrício; Ko-Hsun Huang; Raymond P. Fisk; Leonel Nóbrega; Larry Constantine
Designers Unite! Bridging service design with interaction design through extended service blueprinting (2013)
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
Jorge Teixeira; Lia Patrício; Ko-Hsun Huang; Leonel Nóbrega; Larry Constantine; Raymond P. Fisk

Da mesma revista

Upframing Service Design and Innovation for Research Impact (2018)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Lia Patrício; Gustafsson, A; Fisk, R
Service Research Priorities in a Rapidly Changing Context (2015)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ostrom, AL; Parasuraman, A; Bowen, DE; Lia Patrício; Voss, CA
Multilevel Service Design: From Customer Value Constellation to Service Experience Blueprinting (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Lia Patrício; Raymond P. Fisk; João Falcão Cunha; Larry Constantine
Designing multi interface service experiences: the Service Experience Blueprint (2008)
Artigo em Revista Científica Internacional
Lia Patrício; Raymond P.Fisk; João Falcão e Cunha
Channel Habits and the Development of Successful Customer-Firm Relationships in Services (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Jesús Cambra-Fierro; Iguácel Melero-Polo; Lia Patrício; F. Javier Sese
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Medicina da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-07-22 às 12:20:59
Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Política de Captação e Difusão da Imagem Pessoal em Suporte Digital