Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início » Publicações » Visualização » An online learning approach to eliminate Bus Bunching in real-time

An online learning approach to eliminate Bus Bunching in real-time

Título
An online learning approach to eliminate Bus Bunching in real-time
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2016-06-24
Autores
Luís Moreira-Matias
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Oded Cats
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
João Gama
(Autor)
FEP
João Mendes-Moreira
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Jorge Freire de Sousa
(Autor)
FEUP
Revista
Vol. 47
Páginas: 460-482
ISSN: 1568-4946
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-KNH
Abstract (EN): Recent advances in telecommunications created new opportunities for monitoring public transport operations in real-time. This paper presents an automatic control framework to mitigate the Bus Bunching phenomenon in real-time. The framework depicts a powerful combination of distinct Machine Learning principles and methods to extract valuable information from raw location-based data. State-of-the-art tools and methodologies such as Regression Analysis, Probabilistic Reasoning and Perceptron's learning with Stochastic Gradient Descent constitute building blocks of this predictive methodology. The prediction's output is then used to select and deploy a corrective action to automatically prevent Bus Bunching. The performance of the proposed method is evaluated using data collected from 18 bus routes in Porto, Portugal over a period of one year. Simulation results demonstrate that the proposed method can potentially reduce bunching by 68% and decrease average passenger waiting times by 4.5%, without prolonging in-vehicle times. The proposed system could be embedded in a decision support system to improve control room operations. (C) 2016 Published by Elsevier B.V.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 23
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Novelty detection for multi-label stream classification under extreme verification latency (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Costa, JD; Júnior; Faria, ER; João Gama; Gama, J; Cerri, R
Improving a simulated soccer team's performance through a Memory-Based Collaborative Filtering approach (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pedro Henriques Abreu; Daniel Castro Silva; Fernando Almeida; João Mendes-Moreira
Heuristics for online three-dimensional packing problems and algorithm selection framework for semi-online with full look-ahead (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ali, S; Ramos, AG; Maria Antónia Carravilla; José Fernando Oliveira
Glass container production scheduling through hybrid multi-population based evolutionary algorithm (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
toledo, cfm; arantes, md; de oliveira, rrr; almada-lobo, b

Ver todas (8)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Medicina da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-11-05 às 05:49:33
Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Política de Captação e Difusão da Imagem Pessoal em Suporte Digital