Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início » Publicações » Visualização » Political Instability, Austerity and Wishful Thinking: Analysing Stakeholders' Perceptions of Higher Education's Funding Reforms in Portugal

Political Instability, Austerity and Wishful Thinking: Analysing Stakeholders' Perceptions of Higher Education's Funding Reforms in Portugal

Título
Political Instability, Austerity and Wishful Thinking: Analysing Stakeholders' Perceptions of Higher Education's Funding Reforms in Portugal
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2016
Autores
Pedro Nuno Teixeira
(Autor)
REIT
Tatyana Koryakina
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 51 1 - SI
Páginas: 126-139
ISSN: 0141-8211
Editora: Wiley-Blackwell
Outras Informações
ID Authenticus: P-00K-6NK
Abstract (EN): In the last decades, European higher education systems have been experiencing an unprecedented expansion, which created significant financial and political challenges. At the same time, we have seen a shift in attitudes towards public higher education that has promoted new ways of funding this sector. This context has led to major changes in the funding of public higher education, namely through the promotion of greater efficiency in the use of public resources and greater diversification of revenues of public higher education institutions. This article analyses funding reforms in Portuguese higher education and discusses their aims vis-a-vis the actual changes in funding sources and modes of funding. The analysis is based in the perceptions of several major stakeholders (collected through semi-structured interviews) about the effects of funding reforms.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 14
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

University-industry and business cooperation: Global imperatives and local challenges-an example from Portugal (2015)
Capítulo ou Parte de Livro
Tatyana Koryakina; Pedro Nuno Teixeira; Cláudia Sarrico
Universities¿ Third Mission Activities (2015)
Capítulo ou Parte de Livro
Pedro Nuno Teixeira; Tatyana Koryakina; Cláudia Sarrico

Da mesma revista

Why is it difficult to grasp the impacts of the Portuguese quality assurance system? (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Amélia Veiga; Maria João Rosa; Diana Dias; Alberto Amaral
Waves of (dis)satisfaction: effects of the numerus clausus system in Portugal (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Fonseca, Madalena ; Dias, Diana ; Sá, Carla ; Amaral, Alberto
Tackling early school leaving: principals’ insights into portuguese upper secondary schools (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Helena C. Araújo; Eunice Macedo; Sofia Santos; Alexandra Doroftei
Satisfaction with Higher Education: critical data for student development (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Maria de Lourdes Machado; Rui Brites; António M. Magalhães; Maria José Sá

Ver todas (11)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Medicina da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-10-03 às 16:59:46
Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Política de Captação e Difusão da Imagem Pessoal em Suporte Digital