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Quantitative evaluation of Clusterings for marketing applications: A web portal case study

Título
Quantitative evaluation of Clusterings for marketing applications: A web portal case study
Tipo
Capítulo ou Parte de Livro
Ano
2007
Autores
Carmen Rebelo
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pedro Quelhas Brito
(Autor)
FEP
Carlos Soares
(Autor)
FEP
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Alipio Jorge
(Autor)
FEP
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Rui Brandao
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Classificação Científica
FOS: Ciências exactas e naturais > Ciências da computação e da informação
Outras Informações
ID Authenticus: P-004-EFJ
Abstract (EN): The potential value of a market segmentation for a company is usually assessed in terms of six criteria: identifiability, substantiality, accessibility, responsiveness, stability and actionability. These are widely accepted as essential criteria, but they are difficult to quantify. Quantification is particularly important in early stages of the segmentation process, especially when automatic clustering methods are employed. With such methods it is easy to produce a large number of segmentations but only the most interesting ones should be selected for further analysis. In this paper, we address the problem of how to quantify the value of a segmentation according to the criteria above. We propose several measures and test them on a case study, consisting of a segmentation of portal users.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: Part of the Lecture Notes in Computer Science book series (LNCS, volume 4874) Print ISBN 978-3-540-77000-8
Nº de páginas: 12
Documentos
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