Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início » Publicações » Visualização » Higher education challenges to teaching practices: perspectives drawn from a multidisciplinary peer observation of teaching program

Higher education challenges to teaching practices: perspectives drawn from a multidisciplinary peer observation of teaching program

Título
Higher education challenges to teaching practices: perspectives drawn from a multidisciplinary peer observation of teaching program
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Autores
Ana Mouraz
(Autor)
FPCEUP
José Martins Ferreira
(Autor)
FEUP
Revista
Vol. 1 6
Páginas: 377-386
ISSN: 2320-5407
Editora: IJAR
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): Teachers in higher education are now, all over the world, challenged to shift their practices towards a new paradigm focused on students and their learning. However such appeals rarely take into account that changes may proceed from current didactic practices and relate with teachers‟ awareness about his/her own performance. The peer review model of peer observation of teaching is seen as an important opportunity to improve teaching practices, an opportunity that can be fostered within a multidisciplinary peer observation scheme. Aiming to go deeper on the role of current practices and teachers‟ awareness about their performance to improve teaching practices in higher education, some research data collected during a multi-disciplinary peer observation of teaching program are presented and discussed. It can be concluded that multidisciplinary collaboration can be a path for mutual enrichment, not only by recognizing among the other ways of doing those that can be transposed into our field, but also by recognizing weaknesses and strengths in ourselves.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 10
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
Higher education challenges 323.87 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Inter-institutional Peer Observation of Classes - a powerful tool to improve the quality of teaching and learning (2010)
Poster em Conferência Internacional
José Manuel Martins Ferreira; Ana Mouraz Lopes; Amélia Lopes; Rui Trindade
From peer to peer: an opportunity to improve observers' professional development (2011)
Poster em Conferência Internacional
José Martins Ferreira; Ana Mouraz; Amélia Lopes
De par em par na UP: o potencial formativo da observação de pares multidisciplinar (2012)
Artigo em Revista Científica Nacional
Amélia Lopes; Ana Mouraz; José Manuel Martins Ferreira; João Pedro Pêgo
Peer observation of teaching at U.Porto: a multidisciplinary approach to peer observation of teaching (2013)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
João Pedro Pêgo; José Manuel Martins Ferreira; Ana Mouraz; Amélia Lopes
Multidisciplinary Peer Observation as a strategy to promote curriculum development awareness among lecturers in Higher Education (2014)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
José Martins Ferreira; Ana Mouraz; João Pedro Pêgo; Amélia Lopes; José Fernando Oliveira; Isabel Ferreira

Ver todas (8)

Da mesma revista

MULTIDRUG-RESISTANT ACINETOBACTERBAUMANNII IN ADJARA REGION. (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Helena Sousa
Has older adults BMI a Multifactorial aetiology? (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ganhão Arranhado, S; Paúl, C; Pinhão, Sílvia
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Medicina da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-08-26 às 18:24:47
Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Política de Captação e Difusão da Imagem Pessoal em Suporte Digital