Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > COPE - Covering Cohesion Policy in Europe: training materials for european journalism students

COPE - Covering Cohesion Policy in Europe: training materials for european journalism students

Título
COPE - Covering Cohesion Policy in Europe: training materials for european journalism students
Tipo
Livro
Ano
2024
Autores
Fengler, Susanne
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Kurkowski, Isabella
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Brandt, Richard
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Niepert, Juliane
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Frias, Paulo
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Lima, Helena
(Autor)
FLUP
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): Over the past 1,5 years, the COPE consortium has built a 27-country Massive Open Online Course (MOOC) teaching coverage of EU issues to journalism students across Europe. The MOOC addresses journalism educators and institutes across Europe as well as newsrooms and individual journalists looking for training options. The MOOC – produced by journalism institutes in 27 EU member states – will help journalism students understand policy-making in Europe and tap on relevant data and sources. The COPE MOOC is available in all EU languages. Selected modules have so-called “local windows” providing country-specific contents. The consortium shares one goal – promoting even more cross-border collaboration and professional coverage of European issues in a future generation of European journalists. The COPE MOOC is co-funded by the European Union with a budget of 1 Mio. Euro to facilitate the production of content of all 14 modules, the translation, and the technical set-up of 27 national MOOCs. This E-Book gathers all contents provided in the COPE MOOC, to make the teaching materials accessible to journalism educators, journalism students and media practitioners beyond the digital version. We hope this E-Book will inspire creative use of our materials in teaching across Europe – and beyond! A comprehensive set of 14 modules (one semester) will enable journalism educators across the EU to systematically teach journalism students to better understand the functioning of EU institutions and the complex factual dimensions of Cohesion Policy in the EU. Journalism students will also learn how to practically translate this knowledge into sound and sensitive, yet critical and challenging multimedia reporting techniques addressing local audiences. Our course will make a special effort to train journalism students in finding the regional angle in EU coverage, to make coverage relevant for local audiences, and act as watchdog to cover and assess the spending of cohesion funds by local actors in the regions across the EU. Journalism educators will be substantially supported by experienced scholars (from the field of political science, mainly public policy and European studies) dealing with Cohesion Policy and EU policies in general, both in the process of preparation of the course modules and the implementation of the curriculum. Thus, an interdisciplinary approach is key for this project.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: Written and edited by Susanne Fengler, Isabella Kurkowski, Richard Brandt, Juliane Niepert, Henrik Müller, Christoph Schuck, Anna-Carina Zappe, Johanna Mack, Marcus Kreutler, Julia Lemke, Alice Pesavento, Brigitte Alfter, Rémi Almodt, Rareş Beuran, Paul Boca, Peters Bursens, Michał Chlebowski, Christos Frangonikolopoulos, Wouter Frateur, Paulo Frias, Kamil Glinka, Adriana Homolová, Ioanna Kostarella, Michał Kuś, Helena Lima, Cristina Nistor, Nikolaos Panagiotou, András Pethö, Hazel Sheffield, Ancuta Stavar, Alexandra Szilagyi, Adam Szynol, Carien Touwen, Andreas Veglis, David Walewijns
Nº de páginas: 407
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
100424_E-Handbook 14358.56 KB
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Reitoria da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-07-28 às 11:27:42 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias