Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Students¿ complex trajectories: exploring degree change and time to degree

Students¿ complex trajectories: exploring degree change and time to degree

Título
Students¿ complex trajectories: exploring degree change and time to degree
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2024-01-29
Revista
A Revista está pendente de validação pelos Serviços Administrativos.
Vol. 435
Páginas: 1-29
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Google Scholar
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Sociais > Ciências da educação > Metodologia de investigação
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Z-WSW
Abstract (EN): The complex trajectories of higher education students are deviations from the regular path due to delays in completing a degree, dropping out, taking breaks, or changing programmes. In this study, we investigated degree changing as a cause of complex student trajectories. We characterised cohorts of students who graduated with a complex trajectory and identified the characteristics that influenced the time to graduation. To support this predictive task, we employed machine learning techniques such as neural networks, support vector machines, and random forests. In addition, we used interpretable techniques such as decision trees to derive managerial insights that could prove useful to decision-makers. We validated the proposed methodology taking the University of Porto (Portugal) as case study. The results show that the time to degree (TTD) of students with and without complex trajectories was different. Moreover, the proposed models effectively predicted TTD, outperforming two benchmark models. The random forest model proved to be the best predictor. Finally, this study shows that the factors that best predict TTD are the median TTD and the admission regime of the programme of destination of transfer students, followed by the admission average of the previous programme. By identifying students who take longer to complete their studies, targeted interventions such as counselling and tutoring can be promoted, potentially improving completion rates and educational outcomes without having to use as many resources.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
s41239-024-00438-5 Artigo 2508.75 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

COMPLEX STUDENT PATHWAYS: EXPLORING THE TIME TO DEGREE (2023)
Poster em Conferência Internacional
Alfredo Soeiro; Vera L. Miguéis; João Pedro Pêgo

Das mesmas áreas científicas

Investigação de Avaliação (2011)
Publicação Didática
Luís Calafate
Investigação Ação (2011)
Publicação Didática
Luís Calafate

Ver todas (8)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Reitoria da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-09-01 às 07:16:20 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias