Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > El uso de Twitter como instrumento de comunicación en los destinos turísticos de España y Portugal durante la crisis de COVID-19 = The use of Twitter as a communication instrument in tourist destinations in Spain and Portugal during the COVID-19 crisis

El uso de Twitter como instrumento de comunicación en los destinos turísticos de España y Portugal durante la crisis de COVID-19 = The use of Twitter as a communication instrument in tourist destinations in Spain and Portugal during the COVID-19 crisis

Título
El uso de Twitter como instrumento de comunicación en los destinos turísticos de España y Portugal durante la crisis de COVID-19 = The use of Twitter as a communication instrument in tourist destinations in Spain and Portugal during the COVID-19 crisis
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Pastor-Marín, Francisco-Manuel
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Cabrera González, María Ángeles
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Faustino, Paulo
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Indexação
Dialnet
DOAJ
Google Scholar
MIAR
Clarivate Analytics
ERIH Plus
ProQuest
SHERPA/RoMEO
Latindex
Outras Informações
Resumo (PT): ES: Esta investigación busca analizar la actividad, los temas más usados y la capacidad para generar interacción de una docena de destinos turísticos de España y Portugal a través de la red social Twitter en los meses de noviembre y diciembre de 2020, coincidiendo conla tercera oleada de la crisis generada por la pandemia de COVID-19, que afectó de forma significativa a los dos países. La muestra está formada por un total de seis destinos turísticos españoles y seis portugueses, que se corresponden con áreas Nielsen, zonas geográficas divididas por esta empresa de investigación de mercados en función de sus características mercadológicas homogéneas. Así, en la muestra constan cinco tipos de destino por cada país: región o comunidad autónoma (Andalucía, Algarve), gran destino litoral (Baleares, Azores), gran municipio (Madrid, Lisboa), ciudad media (Málaga, Oporto) y destino de interior (Castilla y León, Centro de Portugal), a los que suman las cuentas nacionales de Turismo de España y Portugal (Turespaña y Visit Portugal). Para conseguir este objetivo, se ha realizado un análisis de contenido de los 1.382 tuits publicados por las cuentas oficiales de estos destinos. Se concluye que la pandemia no provocó un cambio significativo en los contenidos incluidos en Twitter yque los destinos no usaron todas las potencialidades que esta red social ofrece como vía de información.
Abstract (EN): This research seeks to analyze the activity, the most used topics, and the ability to generate interaction of a dozen tourist destinations in Spain and Portugal through the social network Twitter in November and December 2020, coinciding with the third wave of the crisis generated by the COVID-19pandemic, which significantly affected both countries. The sample is made up of a total of six Spanish and six Portuguese tourist destinations, which correspond to Nielsen areas, geographical areas divided by this market research company based on their homogeneous marketing characteristics. Thus, in the sample,there are five types of destinations for each country: region or autonomous community (Andalusia, Algarve), large coastal destination (Balearic Islands, Azores), large municipality (Madrid, Lisbon),medium-sized city (Málaga, Oporto) and destination inland (Castilla y León, Central Portugal), to which are added the national Tourism accounts of Spain and Portugal (Turespaña and Visit Portugal). To achieve this goal, a content analysis of the 1,382 tweets published by the official accounts of these destinations has been carried out. It is concluded that the pandemic did not cause a significant change in the content included on Twitter and that the destinations did not use all the potential that this social network offers as a means of information.
Idioma: Espanhol
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
use+of+Twitter+as+a+communication+instrument Versão em língua inglesa 602.39 KB
uso+de+twitter+como+instrumento+de+comunicación Versão em língua espanhola 769.96 KB
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Reitoria da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-11-09 às 19:43:32 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias