Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Prevalence and determinants of motor stereotypies in autism spectrum disorder: A systematic review and meta-analysis

Prevalence and determinants of motor stereotypies in autism spectrum disorder: A systematic review and meta-analysis

Título
Prevalence and determinants of motor stereotypies in autism spectrum disorder: A systematic review and meta-analysis
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020-04-01
Autores
Melo, C
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Azevedo L
(Autor)
FMUP
Revista
A Revista está pendente de validação pelos Serviços Administrativos.
Título: AUTISMImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 24
Páginas: 569-590
ISSN: 1362-3613
Outras Informações
ID Authenticus: P-00R-2GM
Abstract (EN): Stereotypies are frequently reported in people with autism spectrum disorder (ASD) but remain one of the less explained phenomena. We aimed to describe, through a systematic review and a meta-analysis, the prevalence of motor stereotypies in ASD and study the factors that influence this prevalence. Our literature search included MEDLINE, Scopus, and PsycINFO databases. Quality and risk of bias were assessed. Thirty-seven studies were included and the median prevalence of motor stereotypies in ASD was 51.8%, ranging from 21.9% to 97.5%. The most frequent determinants associated with a higher number of stereotypies in ASD were a younger age, lower intelligence quotient, and a greater severity of ASD. Moreover, gender did not seem to influence the prevalence of stereotypies. Meta-analytic analysis showed that lower IQ and autism diagnosis (independent of IQ) are associated with a higher prevalence of motor stereotypies (odds ratio = 2.5 and 4.7, respectively). Limitations of the reviewed literature include the use of convenience samples, with small sizes and heterogeneous inclusion criteria, and the predominance of high-functioning autism individuals.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 22
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Reitoria da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-09-01 às 02:59:21 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias