Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Teaching logistics without formal classes : a case study

Teaching logistics without formal classes : a case study

Título
Teaching logistics without formal classes : a case study
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2004
Revista
Vol. 29 4
Páginas: 571-580
ISSN: 0304-3797
Editora: Taylor & Francis
Indexação
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Sociais > Ciências da educação > Métodos de ensino ; Ciências Tecnológicas > Engenharia
Outras Informações
ID Authenticus: P-00R-X93
Abstract (EN): This paper describes a case study concerning the teaching of logistics in the Computers and Electrical Engineering degree at FEUP. The logistics course is taken in the last semester of the degree and there are no lectures given by the teachers. All the learning strategy is based upon the autonomous learning capacity of the students, following the widespread citation of Confucius, ‘I hear and I forget. I see and I remember. I do and I understand’. The students are organized in groups and their autonomous work is motivated by the presentation that each group leader has to give every other week. A discussion period follows each presentation, and can be used by the teachers to evaluate the involvement of each member of the group and to complement the presentation whenever necessary. All the students are leaders at least once. The leaders are responsible for the group management and must prepare for the ‘leaders’ meeting’, where the presentation session is organized. Assessment is based both on the quality of the presentation and on the technical correctness and completeness in the way subjects are treated and on leadership skills. While the teachers evaluate the two first issues, peers evaluate leadership.
Idioma: Português
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Programação Inteira (2001)
Relatório Técnico
Maria Antónia da Silva Lopes de Carravilla; José Fernando da Costa Oliveira
Auditoria ao Projecto de Voto Electrónico - Relatório Final de Auditoria(Eleições Legislativas de 2005) (2005)
Relatório Técnico
João Falcão e Cunha; Mário Jorge Leitão; António Carvalho Brito; Sérgio Reis Cunha; Miguel Pimenta Monteiro; João Pascoal Faria; João Correia Lopes; José Magalhães Cruz; Gabriel David; Isidro Vila Verde; Raul Moreira Vidal; Maria Henriqueta Nóvoa; Miguel Gonçalves; Maria Antónia Carravilla; José Fernando Oliveira
Textos de Apoio à Disciplina de Investigação Operacional (1998)
Publicação Didática
José Fernando Oliveira; Maria Antónia Carravilla
Provas de avaliação de Investigação Operacional : enunciados e resoluções: 1998/1999 a 2001/2002 (2002)
Publicação Didática
António Miguel Gomes; João Claro; José Fernando Oliveira; José Soeiro Ferreira; Maria Antónia Carravilla
Programação Linear e Método Simplex : transparências de apoio à leccionação de aulas teóricas (1998)
Publicação Didática
José Fernando Oliveira; Maria Antónia Carravilla

Ver todas (70)

Da mesma revista

Special issue on engineering education: challenges for innovation (2015)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Alves, GR; Restivo, MT; da Silva, JB
A new algorithm to create balanced teams promoting more diversity (2017)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Teresa Galvão Dias; José Luís Moura Borges
The influence of engineers' training models on ethics and civic education component in engineering courses in Portugal (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Fátima Monteiro; Carlinda Leite; Cristina Rocha
The effect of curricular activities on learner autonomy: the perspective of undergraduate mechanical engineering students (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Marina Duarte; Carlinda Leite; Ana Mouraz
PUKHA: a new pedagogical experience (2007)
Artigo em Revista Científica Internacional
A. Barbedo de Magalhães; M. Estima; B. Almada-Lobo

Ver todas (9)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Reitoria da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-07-30 às 20:26:33 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias