Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The Relationships in Marketing: Contribution of a Historical Perspective

The Relationships in Marketing: Contribution of a Historical Perspective

Título
The Relationships in Marketing: Contribution of a Historical Perspective
Tipo
Trabalho Académico
Ano
2008
Autores
João Proença
(Autor)
FEP
Teresa Fernandes
(Autor)
FEP
P.K. Kannan
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais
CORDIS: Ciências Sociais
Outras Informações
Abstract (EN): This paper presents an historical analysis of relationship marketing. We discuss the roots and the directions of relationship marketing that are considered relevant: their origins, the Industrial Marketing and Purchasing group (IMP) approach to business relationships, the Nordic approach to services relationships and, the managerial and Customer Relationship Management (CRM) approach of relationship marketing. The paper highlights that the boundaries of relationship marketing as defined in contemporary literature have been permeable and elastic. Relationship marketing consists of a fragmented collection of different approaches, partly independent partly overlapping, inspired by different theories, with a multitude of aggregation levels and several units of analysis. We clarify the scope of this domain and we present a number of critical issues that remain unresolved. Is the concept of relationship marketing ubiquitous and can it be applied to every context? Are relationships alike whatever the market considered? Do they describe the same phenomena or are they different phenomena resulting from different contexts? We present a historical analysis of relationships marketing that could contribute to a better understanding of what relationships are in marketing.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: FEP Working Papers, n. 274
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Reitoria da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-11-09 às 03:30:23 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias