Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Volunteer engagement: drivers and outcomes on non-profits' co-creation of value

Volunteer engagement: drivers and outcomes on non-profits' co-creation of value

Título
Volunteer engagement: drivers and outcomes on non-profits' co-creation of value
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2021
Autores
Manuel Matos
(Autor)
FEP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Teresa Fernandes
(Autor)
FEP
Revista
Vol. 18 4
Páginas: 471-490
ISSN: 1865-1984
Editora: Springer Nature
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Sociais
FOS: Ciências sociais
Outras Informações
ID Authenticus: P-00T-FFY
Abstract (EN): Engagement plays a key role for most organizations. Establishing close relationships with consumers and other stakeholders - thus promoting their loyalty and participation in the value creation process - has become an element of competitive advantage. Extant literature has focused consumer-brands relationships in commercial contexts; yet, when it comes to non-commercial or non-profit contexts - where communities of decidedly engaged individuals voluntarily invest their time and energy to a cause - research is still in its infancy. This study sets out to understand how non-profit organizations (NPO) can generate a sense of engagement among volunteers and which volunteers' behaviours - associated with that psychological state - entice value co-creation with NPO. Group interviews were carried out with volunteers to gain insights on drivers and outcomes of Volunteer Engagement (VE). Value congruence between volunteers and NPO, a sense of community, as well as perceptions of competence and autonomy, were identified as drivers of VE. The study further validated the impact of VE not only on somewhat predictable outcomes, such as NPO loyalty and advocacy, but also on the co-creation of value with NPO through the recruitment of new volunteers and the development of new ideas for service innovation.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 20
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Da mesma revista

Volunteer´s perspective on online volunteering - a qualitative approach (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Filipa Silva; Teresa Proença; Ferreira, MR
Towards a Conceptual Model for Assessing the Quality of Public Services (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Cláudia Carvalho; Carlos Brito; José Sarsfield Cabral
Organisational influence on volunteer satisfaction and attitudes towards HRM practices: The case of hospital volunteers (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
ferreira, mr; Teresa Proença; proenca, jf
Mutual Influence between Firms and Tourist Destination: A Case in the Douro Valley (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carlos Brito; Ricardo Correia

Ver todas (9)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Reitoria da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-11-08 às 21:59:08 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias