Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Give public transit a chance: A comparative analysis of competitive travel time in public transit modal share

Give public transit a chance: A comparative analysis of competitive travel time in public transit modal share

Título
Give public transit a chance: A comparative analysis of competitive travel time in public transit modal share
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020
Autores
Altieri, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Cecília Silva
(Autor)
FEUP
Terabe, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 87
ISSN: 0966-6923
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-H0Z
Abstract (EN): Extensive research has found that people are more likely to choose the transport alternative which offers shorter travel time. But few studies approached the role of travel time across different transport alternatives and cities. This research assesses the influence of competitive travel time between car and public transit in public transit modal share for commute trips. Sao Paulo, New York, and Tokyo were selected to perform the analysis. A Fractional Logistic Regression in the binary form was drawn, and a competitive travel time index was calculated based on the Car/Public transit travel time ratio weighted by the number of the employed population at the origin and jobs at destinations in the absence of an Origin-Destination matrix. Findings suggest that, though car ownership was identified as the major factor, Car/Public transit travel time ratio is positively associated with the increase of public transit modal share. Furthermore, the Car/Public transit travel time ratio effect in public transit modal share consistently increases as people get increased access to cars.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The impact of urban features in cycling potential-A tale of Portuguese cities (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Miguel Lopes; Ana Mélice Dias; Cecília Silva
Spatial and commercial evolution of aviation networks: a case study in mainland Portugal (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Jimenez, E; João Claro; Jorge Pinho de Sousa
Is regional accessibility undermining local accessibility? (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Cecília Silva; Altieri, M
Factors influencing modal shift to bike sharing: Evidence from a travel survey conducted during COVID-19 (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Teixeira, JF; Cecília Silva; Sa, FME
Equity of access to rail services by complementary motorized and active modes (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Mudassar Shafiq; António Lobo; António Couto

Ver todas (6)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Reitoria da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-11-09 às 16:56:01 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias