Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > From liberal acceptance to intolerance: discourses on sexual diversity in schools by portuguese young People

From liberal acceptance to intolerance: discourses on sexual diversity in schools by portuguese young People

Título
From liberal acceptance to intolerance: discourses on sexual diversity in schools by portuguese young People
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2018
Revista
Vol. 17 1
Páginas: 55-65
ISSN: 1618-5293
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00P-1RG
Abstract (EN): Purpose: This article explores different strands of educational discourse about sexual diversity in Portuguese schools, from the students¿ perspectives. Method: The methodological approach consisted in conducting focus groups discussions: 36 with 232 young students (H = 106, M = 126) in 12 public secondary schools. Findings: Students reveal a polyphony of discourses that gravitate between liberal acceptance, conditional acceptance and intolerance. Research implications: Attention is drawn not only to discriminatory processes that question school as a democratic place for LGBT youth, but also to the gap between what is legally decreed and a lack of know-how in the approach to sexual diversity in school.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
55-65 408.45 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Discursos sobre homossexualidade (s) em contexto escolar: uma possível tipologia (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Nacional
Hugo Santos; Isabel Menezes; Sofia Marques da Silva

Da mesma revista

Editorial: global education in Europe at crossroads: contributions from critical perspectives (2020)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Dalila P. Coelho; João Caramelo; Mehmet Acikalin
Commentary: the failure of social education or just going down the road of post-democratic politics? (2017)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Isabel Menezes
Unpolite citizenship: the non-place of conflict in political education (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Hugo Monteiro; Pedro D. Ferreira
The young mayor project in Portugal: the effect of the quality of participation experiences on perceptions of the project’s impact (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Mariana Rodrigues; Andreia Caetano; Teresa Ferreira; João Silva; Norberto Ribeiro

Ver todas (29)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Reitoria da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-11-12 às 10:25:14 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias