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Spatial Load Forecasting of Electric Vehicle Charging using GIS and Diffusion Theory

Título
Spatial Load Forecasting of Electric Vehicle Charging using GIS and Diffusion Theory
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2017
Autores
Heyman, F
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Pereira, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Vladimiro Miranda
(Autor)
FEUP
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Soares, FJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1-6
IEEE PES Innovative Smart Grid Technologies Conference Europe (ISGT-Europe)
Torino, ITALY, SEP 26-29, 2017
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-J1Y
Abstract (EN): The uptake of electric vehicles (EV) will require important modifications in traditional grid planning and load forecasting techniques. Existing literature suggests that the integration of EVs will be more adversarial to elements of the existing electricity infrastructure in terms of power supply (kW) than energy (kWh) delivery. While several studies analyzed the grid impact of electric vehicle fleets, few consider the adoption process itself which may lead to strong spatial variations of the utilization of charging infrastructure. The presented approach extends spatial load forecasting, introducing diffusion theory elements to analyze spatio-temporal clustering of EV charging demand. Using open-access census and grid data, this work develops a deterministic framework to forecast spatial patterns of EV charging applied to a real-world environment. Outcomes suggest substantial spatial clustering of EV adoption patterns, showing substation overrating for EV penetration rates of 25% and above with 7.4kW charging power.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
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