Go to:
Logótipo
Você está em: Start » Publications » View » Avaliação das dificuldades de leitura e escrita: desenvolvimento da bateria fonológica da Universidade do Porto
Publication

Avaliação das dificuldades de leitura e escrita: desenvolvimento da bateria fonológica da Universidade do Porto

Title
Avaliação das dificuldades de leitura e escrita: desenvolvimento da bateria fonológica da Universidade do Porto
Type
Article in National Scientific Journal
Year
2007
Authors
M. Branco
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
A. Pontes
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Journal
Vol. 2 No. 4
Pages: 203-222
ISSN: 1646-2831
Publisher: Colibri
Other information
Resumo (PT): Foi objectivo deste estudo investigar a possibilidade de promover a literacia matemática através da instrução em leitura e vice – versa. Sendo a leitura e a matemática duas áreas de aprendizagem apoiadas, cada uma delas, em dois níveis de representação, presentes nos dois domínios e, se ambos os domínios (aprendizagem em leitura e em matemática) têm um conjunto de competências comuns, essencialmente ao nível das estratégias utilizadas, verificou-se que os sujeitos submetidos a instrução específica ao nível da promoção de competências em leitura, em cada um dos 2 sub-processos que a constituem, revelaram igualmente promoção ao nível das competências ligados à aprendizagem da matemática e o oposto também foi verificado.
Abstract (EN): The aim of this study was to investigate the possibility of promoting Mathmatics literacy by means of reading ability promotion. Having in mind that both these academic mathers embody identical representation levels and common skills and strategies, we thought it was possible that reading comprehension instruction would lead to problem solving improvement and decoding instruction could improve arithmetical operations. The contrary would also be possible. The resultsconfirmed our hypothesis.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
We could not find any documents associated to the publication with allowed access.
Related Publications

Of the same authors

A prova de nomeação rápida em série e as dificuldades de aprendizagem (2006)
Article in International Conference Proceedings Book
Rui Alexandre Alves; M. Branco; A. Pontes; R. Carlos; C. Silva; S. Meira; S. Ribeiro; S. Viana; São Luís Castro

Of the same journal

Towards european references for teacher education: challenges to teacher educators (2006)
Article in National Scientific Journal
Bártolo Paiva Campos
"Preciso de carinho": relações, sentimentos e lideranças partilhadas nos caminhos da docência (2013)
Article in National Scientific Journal
Jussara Queiroz Paschoalino; Sónia Barbosa; Elisabete Ferreira
Política da diferença e cidadania na nossa formação (2007)
Article in National Scientific Journal
Helena C. Araújo
(In)cumplicidades de solidão e de solidariedade no ensino superior: a reconstrução da identidade profissional (2013)
Article in National Scientific Journal
Elisabete Ferreira; Susana Cristina Pinto; Cândida Mota
In the plot of school autonomy, the organisational mediation (2013)
Article in National Scientific Journal
Elisabete Ferreira

See all (7)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Medicina da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2024-11-03 at 05:03:15
Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal | Política de Captação e Difusão da Imagem Pessoal em Suporte Digital