Go to:
Logótipo
Você está em: Start » Publications » View » Perceção internacional de Portugal como destino turístico
Publication

Perceção internacional de Portugal como destino turístico

Title
Perceção internacional de Portugal como destino turístico
Type
Article in National Scientific Journal
Year
2021
Authors
Sousa, Vânia
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Faustino, Paulo
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS View ORCID page
Rebelo, Cristina
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Indexing
Publicação em Scopus Scopus
EBSCO
Google Scholar
Latindex
CAPES - Portal de Periódicos
Dialnet
RCAAP
Scientific classification
CORDIS: Social sciences > Communication sciences
Other information
Resumo (PT): O mercado turístico atual encontra-se em constante evolução, pelo que existe uma forte necessidade dos destinos turísticos tirarem partido das suas vantagens competitivas. Este artigo procura identicar a perceção internacional do destino Portugal e dar a conhecer quais os aspetos mais valorizados do destino país, para que se consiga denir estratégias com vista a aumentar a competitividade. A metodologia utilizada foi o questionário aplicado aos turistas estrangeiros que visitaram Portugal, a investigação e a análise das notícias e artigos publicados no período de 2013 a 2018, em oito quality papers online dos quatro mercados emissores de turismo em Portugal, a pesquisa dos prémios atribuídos ao turismo em Portugal, bem como a revisão de literatura em publicações sobre turismo. Perante os resultados obtidos neste estudo conclui-se, em larga escala, que os turistas consideram Portugal um país acolhedor, que benecia maioritariamente das paisagens, do clima, da gastronomia e dos vinhos, do património histórico, das experiências, assim como das cidades e vilas, dos costumes e tradições e do estilo de vida português. Por este motivo, os estrangeiros auscultados predispõem-se a recomendar Portugal como destino turístico. É fundamental que as entidades públicas e privadas de turismo, tal como os gestores locais e nacionais conheçam qual é a perceção internacional de Portugal, para que possam tomar decisões baseadas em evidência.
Abstract (EN): The tourism market is under continuous development; hence, there is a strong demand for tourist destinations to maximise their competitive advantages. This article aims to identify the international perception of Portugal as a tourism destination, and identify which aspects are more valued according to international tourists, thereby increasing competitiveness. A survey was given to foreigners who had already visited Portugal. Articles on international news websites from the period of 2013 to 2018 from eight quality papers of the four main tourism markets of Portugal (UK, Spain, France, and Germany) and the awards attributed to destination Portugal were gathered and analysed. A literature review of publications about tourism was also performed. The results of this study highlight that international tourists consider Portugal a welcoming country that naturally benets from exceptional landscapes, climate, gastronomy and wines, enjoyable tourism experiences, as well as a rich cultural heritage, historical cities, villages, customs and traditions, and a unique Portuguese lifestyle. These international tourists are also willing to recommend Portugal as a tourist destination
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
File name Description Size
document 4003.61 KB
Related Publications

Of the same scientific areas

Cópia e apropriação da obra de arte na modernidade (2007)
Thesis
Susana Lourenço Marques; Maria T. Cruz
HOMO COMMUNICANS. A Comunicação Humana (2010)
Educational Publication
Luís Calafate
Gelados de Ciência na Divulgação da Física nas Ruas e Praias de Espinho (2017)
Poster in a National Conference
Paulo Simeão Carvalho; Ana Cachide Praça Pedroso
FISASTEE (2022)
Poster in a National Conference
Carvalho, PS; Gonçalves, JAA

See all (266)

Of the same journal

The role of social media: The TravelPlot Porto case study (2014)
Article in National Scientific Journal
Soraia Ferreira; Artur Pimenta Alves; Célia Quico
Perfil e segmentação do visitante de festivais de vinho: o evento EV-Essência do Vinho - Porto (2015)
Article in National Scientific Journal
Santos, Ana Maria Ramires Príncipe dos ; Sousa, Ana Cristina Correia de; Marques, Susana Regina
O património cultural enquanto motor para a coesão territorial: o caso do Projeto Vale do Varosa (2021)
Article in National Scientific Journal
Pereira, Sérgio Vaz; Duarte, Alice

See all (13)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Medicina da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2024-11-01 at 06:50:14
Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal | Política de Captação e Difusão da Imagem Pessoal em Suporte Digital