Go to:
Logótipo
Você está em: Start » Publications » View » A Gestão da Informação na Gestão da Inovação
Publication

A Gestão da Informação na Gestão da Inovação

Title
A Gestão da Informação na Gestão da Inovação
Type
Article in International Conference Proceedings Book
Year
2018
Authors
Pessoa, Cláudio Roberto Magalhães
(Author)
Other
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Jamil, George
(Author)
Other
View Personal Page Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Silva, Armando Malheiro da
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications View Authenticus page View ORCID page
Marques, Marco Elísio
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Conference proceedings International
Pages: 1045-1061
CONTECSI International Conference on Information Systems and Technology Management, 15th
São Paulo, May 23 to 25, 2018
Scientific classification
CORDIS: Humanities > Information science
Other information
Resumo (PT): Inovar é uma condição Sine qua non para qualquer empresa que queira sobreviver no mercado dinâmico dos dias atuais. É importante conhecer as mudanças do mercado, as necessidades e expectativas de seus clientes, visando adequar seus produtos e/ou serviços à elas e, com isso, prestar um serviço de qualidade na busca de melhores resultados. Nesse intuito, é imprescindível adotar em sua estratégia a gestão da informação que forneça aos gestores a informação correta, no momento correto. Somente assim é possível inovar, criando soluções que atendam às demandas exatas. Esse trabalho tem por objetivo apresentar como a gestão da informação se insere no contexto da gestão de inovação das organizações. Para tal, foi feita um estudo de múltiplos casos na área de engenharia. Apresenta um modelo teórico que auxilia os gestores na adoção de uma gestão de informações que levará a inovação nas organizações.
Abstract (EN): Innovating is a Sine qua non condition for any company survive in a dynamic marketplace like nowdays. It is important to know the market changes, the customers needs and expectations, aiming to tailor your products and / or services to them and, therefore, provide a quality service with better results. In this sense, it is essential to adopt one strategy an information management that provides to a managers the correct information at the right time. Only in this way is it possible to innovate, creating solutions that meet the market demands. This paper aims to present how information management fits on the context of innovation management in organizations. For that, a multiple cases study, on engineering area, was made. It presents a theoretical model to assists managers to adopt an information management that will lead to innovation in organizations.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
File name Description Size
AMS_2018_GI_Gestao_Inovacao_5650-20255-1-PB 1448.14 KB
Related Publications

Of the same authors

Information management in innovation management (2018)
Chapter or Part of a Book
Pessoa, Cláudio Roberto Magalhães ; Jamil, George Leal; Silva, Armando Malheiro da; Marques, Marco Elísio
Recommend this page Top
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Medicina da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2024-11-02 at 04:55:43
Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal | Política de Captação e Difusão da Imagem Pessoal em Suporte Digital