Go to:
Logótipo
Você está em: Start » Publications » View » Using classroom episodes to foster prospective teachers' didactical knowledge: Issues for teacher education
Publication

Using classroom episodes to foster prospective teachers' didactical knowledge: Issues for teacher education

Title
Using classroom episodes to foster prospective teachers' didactical knowledge: Issues for teacher education
Type
Article in International Conference Proceedings Book
Year
2012
Authors
Rosa Tomás Ferreira
(Author)
FCUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications View Authenticus page View ORCID page
Luis Menezes
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Maria Helena Martinho
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Conference proceedings International
Pages: 282-289
35th Annual Conference of the Mathematics Education Research Group of Australasia - Mathematics Education: Expanding horizons
Singapura, Julho
Scientific classification
CORDIS: Social sciences > Educational sciences > Education
FOS: Natural sciences > Mathematics
Other information
Language: English
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
We could not find any documents associated to the publication.
Related Publications

Of the same authors

Projeto P3M: Práticas profissionais de professores de matemática (2012)
Poster in an International Conference
João Pedro da Ponte; Hélia Oliveira; Ana Paula Canavarro; Darlinda Moreira; Maria Helena Martinho; Luis Menezes; Rosa Tomás Ferreira
Práticas profissionais de professores de matemática: O projeto P3M (2012)
Poster in an International Conference
João Pedro da Ponte; Hélia Oliveira; Ana Paula Canavarro; Darlinda Moreira; Maria Helena Martinho; Luis Menezes; Rosa Tomás Ferreira
Building on teachable moments: Issues for teacher education (2013)
Poster in an International Conference
Rosa Tomás Ferreira; Maria Helena Martinho; Luis Menezes
Atas do XXV Seminário de Investigação em Educação Matemática (2014)
Book
Maria Helena Martinho; Rosa Tomás Ferreira; Ana Maria Boavida; Luis Menezes
Comunicação nas práticas letivas dos professores de matemática (2014)
Chapter or Part of a Book
Luis Menezes; Rosa Tomás Ferreira; Maria Helena Martinho; António Guerreiro

See all (8)

Of the same scientific areas

Plano da Matemática e Novo Programa de Matemática do Ensino Básico: Relatório Intercalar (2011)
Technical Report
Leonor Santos; Alexandra Pinheiro; Ana Paula Canavarro; Elvira Santos; Manuela Pires; Maria Helena Martinho; Nélia Amado; Rosa Tomás Ferreira
Plano da Matemática e Novo Programa de Matemática do Ensino Básico: Relatório final 2012 (2012)
Technical Report
Leonor Santos; Alexandra Pinheiro; Ana Paula Canavarro; Elvira Santos; Manuela Pires; Maria Helena Martinho; Nélia Amado; Rosa Tomás Ferreira
Plano da Matemática e Novo Programa de Matemática do Ensino Básico: Relatório de final de ano 2011 (2011)
Technical Report
Leonor Santos; Alexandra Pinheiro; Ana Paula Canavarro; Elvira Santos; Manuela Pires; Maria Helena Martinho; Nélia Amado; Rosa Tomás Ferreira
Ensino, avaliação e participação dos alunos em contextos de experimentação e generalização do Novo Programa de Matemática do Ensino Básico (2011)
Technical Report
Domingos Fernandes; António Borralho; Isabel Vale; Andreia Gaspar; Raquel Dias; Elsa Barbosa; Rosa Tomás Ferreira; Teresa Pimentel
Matemátic@XXI: Uma competição inclusiva para a enculturação matemática (2016)
Poster in a National Conference
Rosa Tomás Ferreira; Marli Moreira

See all (75)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Medicina da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2024-11-07 at 22:18:34
Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal | Política de Captação e Difusão da Imagem Pessoal em Suporte Digital