Go to:
Logótipo
Você está em: Start » Publications » View » Os públicos da cultura em Panóias : um estudo de caso
Publication

Os públicos da cultura em Panóias : um estudo de caso

Title
Os públicos da cultura em Panóias : um estudo de caso
Type
Chapter or Part of a Book
Year
2014
Authors
Teixeira, Rute
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Scientific classification
FOS: Humanities
Other information
Resumo (PT): O trabalho de investigação aqui enunciado, levado a cabo no âmbito da temática a “A cultura e seus públicos: Panóias – um estudo de caso”, só foi possível num espaço culturalmente enriquecido por um legado histórico de extremo valor, como o Santuário de Panóias, localizado em Vila Real, que durante alguns anos recolheu informação sobre o perfil dos visitantes e o seu nível de satisfação com o Monumento. Este estudo teve como principais objetivos caraterizar os públicos que visitaram o Santuário entre 1996 e 1999 e entre 2006 e 2011, e ouvir as suas opiniões e propostas de melhoria. Para concretização destes objetivos foram construídos três instrumentos de investigação: Inquérito por questionário; Inquérito por entrevista; Grelha de observação direta. A investigação desenvolveu-se entre a análise quantitativa e qualitativa e o cruzamento de dados mostrou-se fundamental em todo este processo. Tendo em conta o objetivo da investigação, concluímos que os públicos que maioritariamente visitaram o Santuário de Panóias, no período analisado, foi o que Lopes (2004:45) designou nos seus trabalhos como Habituais. Assim, analogamente ao que Lopes (2004:46) referencia nos seus estudos, os públicos do Santuário de Panóias caraterizaram-se por possuir habilitações académicas elevadas, profissões qualificadas, sendo detentores de um forte capital cultural já intrínseco e enraizado.
Abstract (EN): The investigative work outlined here, carried out under the theme of "Culture and its audiences: Panóias - a case study", was only possible in a site made culturally rich by a historical legacy of extreme value, such as the Panóias Sanctuary in Vila Real, where, during several years, information about the visitors' profile and their level of satisfaction with regards to the Monument was gathered. The main objectives of this study were to characterize the public that visited the Sanctuary between 1996 and 1999 and between 2006 and 2011 and to listen to their opinions and suggestions for improvement. To achieve these objectives we set up three instruments of investigation: Survey questionnaire; Survey interview; Direct observation chart. This investigation was developed through quantitative and qualitative analysis and the combination of data has been fundamental throughout this process. Taking into account the objective of the investigation, we concluded that the majority of the public visiting the Panóias Sanctuary, in the period analysed, was what Lopes (2004:45) named in his work as 'Habitual'. Thus, analogous to what Lopes (2004:46) refers to in his studies, the public at the Panóias Sanctuary was characterised as holding high academic qualifications, graduate jobs and an already rooted and intrinsic great cultural wealth.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
We could not find any documents associated to the publication.
Related Publications

Of the same authors

Percursos entre o cultural e o criativo em meio urbano (2015)
Chapter or Part of a Book
Teixeira, Rute
ETHNOARTS - Etnographic Explorations of the Arts and Education : book of abstracts (2017)
International Conference Proceedings Book
Ferro, Lígia; Thomson, Pat ; Poveda, David ; Lopes, João Teixeira ; Azevedo, Natália ; Veloso, Ana Luísa ; Setrafino, Irene; Fesch, Gil ; Teixeira, Rute
Recommend this page Top
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Medicina da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2024-07-20 at 18:19:22
Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal | Política de Captação e Difusão da Imagem Pessoal em Suporte Digital