Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Start > Publications > View > Representações, desenhos e imagens do território: alguns resultados de três edições, um estímulo à divulgação das UC INOVPED
Publication

Representações, desenhos e imagens do território: alguns resultados de três edições, um estímulo à divulgação das UC INOVPED

Title
Representações, desenhos e imagens do território: alguns resultados de três edições, um estímulo à divulgação das UC INOVPED
Type
Chapter or Part of a Book
Year
2022
Authors
Cardoso, Vasco
(Author)
FBAUP
Fernandes, Mário Gonçalves
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS View ORCID page
Rodrigues, Carlos
(Author)
FEUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications View Authenticus page View ORCID page
Other information
Resumo (PT): Este texto surge como um aglomerado de iniciativas e como um relato de alguns resultados de uma das UC InovPed – entidades criadas pela U.Porto, apostando no conhecimento transdisciplinar. É mais uma excelente oportunidade para nos darmos a conhecer e para buscarmos contributos, parcerias. Acreditamos que estes caminhos são possíveis e, sobretudo, muito frutuosos. Mas, esta aposta num conhecimento de matriz holística, integrada, carece de forte estímulo, apoio, divulgação e continuidade de ação, tal como as UC InovPed per si, um trabalho conjunto. Nesse sentido temos dado o nosso contributo e, como tal, queremos também nestes “Cadernos de Inovação Pedagógica” partilhar um pouco dos resultados da ação da “Representações, Desenhos e Imagens do Território”.
Abstract (EN): This text appears as a collection of initiatives and as a report of some results of one of the UC InovPed – entities created by the University of Porto, enhancing transdisciplinary knowledge. This text is another excellent opportunity to introduce the UC InovPed work and to seek contributions, partnerships. We believe that these paths are possible and, above all, very fruitful. However, this commitment to knowledge of a holistic and integrated matrix lacks in strong stimulus, support, dissemination, and continuity of action, like the UC InovPed themselves. In this sense, we have made our contribution and, as such, we also want to share in these “Cadernos de Inovação Pedagógica” some of the results of the action of the “Territory’s Representations, its Drawing and Images”.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Contact: Disponível em: https://i2ads.up.pt/publicacoes/representacoes-desenhos-e-imagens-do-territorio/
Documents
File name Description Size
Inovacao Pedagogica II_MGFernandes 6290.59 KB
Related Publications

Of the same authors

Representações, Desenhos e Imagens do Território (2021)
Book
Vasco Cardoso; Mário Fernandes; Carlos Rodrigues

Of the same book

Património e paisagem: gestão, análise, projeto (2022)
Chapter or Part of a Book
Ferreira, Teresa C. ; Marques, Teresa P.; Botelho, Maria Leonor ; Romão, Xavier ; Póvoas, Rui Fernandes
Património e Paisagem. Gestão, Análise, Projeto (2022)
Chapter or Part of a Book
Teresa Cunha Ferreira; Teresa Marques; Maria Leonor Botelho; Xavier Romão; Rui Fernandes Póvoas
Inovação sustentável e aprendizagem integrada com o laboratório aberto de experimentação interdisciplinar (2022)
Chapter or Part of a Book
Pinto, Maria Manuela Gomes de Azevedo ; Sousa, Armando Jorge ; Coelho, António; Rosa, António Machuco ; Barreira, Hugo; Amorim, Inês ; Miranda, Joana; Botelho, Maria Leonor ; Matos, Rodolfo ; Medina, Susana
Desenvolvimento de competências pessoais: a experiência de participação dos estudantes na unidade curricular INOVPED (2022)
Chapter or Part of a Book
Sandra Torres; Rosa Tomás Ferreira; Ana Azevedo; Filipa Vieira
Recommend this page Top