Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > On the Use of eXplainable Artificial Intelligence to Evaluate School Dropout

On the Use of eXplainable Artificial Intelligence to Evaluate School Dropout

Título
On the Use of eXplainable Artificial Intelligence to Evaluate School Dropout
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Melo, E
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Silva, I
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Viegas, CMD
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Barros, TM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: Education SciencesImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Página Final: 845
ISSN: 2227-7102
Editora: MDPI
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00X-P9C
Abstract (EN): The school dropout problem has been recurrent in different educational areas, which has reinforced important challenges when pursuing education objectives. In this scenario, technical schools have also suffered from considerable dropout levels, even when considering a still increasing need for professionals in areas associated to computing and engineering. Actually, the dropout phenomenon may be not uniform and thus it has become urgent the identification of the profile of those students, putting in evidence techniques such as eXplainable Artificial Intelligence (XAI) that can ensure more ethical, transparent, and auditable use of educational data. Therefore, this article applies and evaluates XAI methods to predict students in school dropout situation, considering a database of students from the Federal Institute of Rio Grande do Norte (IFRN), a Brazilian technical school. For that, a checklist was created comprising explanatory evaluation metrics according to a broad literature review, resulting in the proposal of a new explainability index to evaluate XAI frameworks. Doing so, we expect to support the adoption of XAI models to better understand school-related data, supporting important research efforts in this area.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 21
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The head coach as a coach developer: A coach education case study inside a World Champion futsal team (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ana Gracinda Ramos; Carla Valério; Isabel Mesquita
The challenges faced by higher education students and their expectations during COVID-19 in Portugal (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Joana Viana; Sónia P. Gonçalves; Catarina Brandão; Ana Veloso; Joana Vieira dos Santos
Teaching and learning research methodologies in education: a Systematic Literature Review (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
João Filipe Matos ; João Piedade; André Freitas; Neuza Pedro ; Nuno Dorotea; Ana Pedro ; Carla Galego
Reconceptualizing expressive arts education in Portugal through a biographical narrative approach (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
André Freitas; Fátima Pereira; Paulo Nogueira

Ver todas (29)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-10-28 às 21:38:58 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias