Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The Role of the Periodic Table of the Elements of Green and Sustainable Chemistry in a High School Educational Context
Mapa das Instalações
Edifício Principal | Main Building Edifício Pós-Graduações | Post-Graduate Building

The Role of the Periodic Table of the Elements of Green and Sustainable Chemistry in a High School Educational Context

Título
The Role of the Periodic Table of the Elements of Green and Sustainable Chemistry in a High School Educational Context
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2024
Autores
da Silva, CA Jr
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Carla Morais
(Autor)
FCUP
de Jesus, DP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Girotto, G Jr
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: SustainabilityImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 16
Página Final: 2504
ISSN: 2071-1050
Editora: MDPI
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-010-44S
Abstract (EN): The Periodic Table of the Elements of Green and Sustainable Chemistry (PT-GSC) represents a potentially meaningful tool for teaching and learning Green Chemistry. However, there is a lack of studies exploring the application of the PT-GSC in educational contexts. To contribute to filling this gap, a qualitative and participant approach was developed to examine the effects of using the PT-GSC in a high school setting, with a focus on analyzing the associated challenges and opportunities. Over a five-week period, 23 high school students enrolled in a chemistry course at a public school in Brazil worked in small groups to develop solutions for a case study addressing socio-scientific issues related to water scarcity in the local region using elements from the PT-GSC. Results from both the pre- and post-questionnaires, along with the written case study resolutions, provide evidence of the students' knowledge gains, particularly in critical scientific literacy for Green and Sustainable Chemistry Education. The findings showed that the PT-GSC is an interdisciplinary tool for introducing students to Green Chemistry concepts within the broader societal and scientific ecosystem. The implementation of novel case studies incorporating elements from the PT-GSC is a way to support our ongoing work with students and the public, contributing to a sustainable future.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 22
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Towards Resilient and Sustainable Rail and Road Networks: A Systematic Literature Review on Digital Twins (2022)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Vieira, J; Martins, JP; de Almeida, NM; Patricio, H; Morgado, JG
The Relationship between Intangible Cultural Heritage and Urban Resilience: A Systematic Literature Review (2021)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Tavares, DS; Fernando Brandão Alves; Vasquez, IB
Sustainable Food Production and Consumption (2022)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ada Rocha; Belmira Neto
Sustainability in Geotechnics through the Use of Environmentally Friendly Materials (2022)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Castorina Silva Vieira
Sustainability Assessment of Buildings Indicators (2023)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
J.M.P.Q. Delgado

Ver todas (154)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Economia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-07-18 às 07:32:23 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias
SAMA2