Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Hacking the good life: João de Barros & the game of moral virtues
Mapa das Instalações
Edifício Principal | Main Building Edifício Pós-Graduações | Post-Graduate Building

Hacking the good life: João de Barros & the game of moral virtues

Título
Hacking the good life: João de Barros & the game of moral virtues
Tipo
Livro
Ano
2023
Autores
Pedro, Celeste
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Marttila, Terhi
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Simões, Sandra
(Tradutor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Indexação
Crossref
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): "The Diálogo [...] em modo de jogo is an early-modern book on Aristotle’s Ethics, written by João de Barros in 1540.¹ It includes a board game which is meant to help players memorise virtues and vices, as well as learn new things from it. Barros created this game using schemes and interactive visualisations, adding playfulness so that it would be fun as a pastime for the young. The Diálogo can be divided into three parts: a) Moral Theory: Barros writes about the meaning of the Tree of Virtues; b) the Game: Barros describes all parts of the game (the boards, the spinner, the pieces and the players) and how they interact; and c) the Rules of the Game. The central mechanics of the game imply that knowledge comes through practice by creating habits and triggering adequate emotional responses. Moves are calculated using the randomly obtained interaction between three boards and a spinner. The game’s aim is to reach “Human Happiness” with as many points as possible. This project was built to tackle the game’s theoretical and mechanical complexity, performing hands-on testing of the game’s playability, decoding the author’s intentions and translating them into an organised dataset that can be critically analysed and reinterpreted."
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 16
ISBN: 978-989-9082-75-5
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
19756 1634.25 KB
Publicações Relacionadas

Da mesma editora

Worlds made of heroes : a tribute to J. R. R. Tolkien (2022)
Livro
Vasconcelos, Filomena ; Botelho, Inês ; Malato, Maria Luísa
Viagens da saudade (2019)
Livro
Natário, Maria Celeste ; Borges, Paulo ; Lóia, Luís ; Sousa, Cláudia; Ribeiro, Nuno; Araújo, Rodrigo
Variations sur l'étranger (2016)
Livro
Almeida, José Domingues de ; Santos, Ana Clara
Urban revitalization and housing affordability : a case study of Porto (2020)
Livro
Varady, David Paul ; Matos, Fátima Loureiro de; Fernandes, José Alberto Rio

Ver todas (255)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Economia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-09-28 às 05:11:46 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias
SAMA2