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Leveraging email marketing: Using the subject line to anticipate the open rate

Título
Leveraging email marketing: Using the subject line to anticipate the open rate
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Paulo, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pereira, I
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 207
ISSN: 0957-4174
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-00W-XEZ
Abstract (EN): Despite being one of the most cost-effective methods, email marketing remains challenging due to the low rate of opened emails and the high percentage of unsubscribed campaigns. Since the sender and the subject line are the only information that the recipient sees at first when receiving an email, the decision to open an email critically depends on these two factors, which should stand out and catch the recipient's attention. Therefore, the motivation behind this study is to support email campaign editors in choosing a subject line based on its potential quality. We propose and compare several models to measure the quality of a subject line, considering its potential to promote the email opening. The subject lines' structure and content are explored together with different machine learning techniques (Random Forest, Decision Trees, Neural Networks, Naive Bayes, Support Vector Machines, and Gradient Boosting). To validate the proposed model, a data set of 140,000 emails' subject lines was used. The results revealed that the models proposed are very promising to support the definition of the email marketing subject lines and show that the combination of data regarding the structure, the content of the subject lines, and senders characteristics leads to more accurate classifications of the potential of the subject line.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
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