Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Performance assessment of portuguese secondary schools : the society and educational authorities perspectives
Mapa das Instalações
Edifício Principal | Main Building Edifício Pós-Graduações | Post-Graduate Building

Performance assessment of portuguese secondary schools : the society and educational authorities perspectives

Título
Performance assessment of portuguese secondary schools : the society and educational authorities perspectives
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2009
Autores
M.C. Portela
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1-15
PMA - Theory and Practise in Performance Measurement
University of Otago, New Zealand, 14 a 17 de Abril de 2009
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Outras ciências da engenharia e tecnologias
CORDIS: Ciências Sociais > Economia > Estudos de gestão
Outras Informações
Abstract (EN): This paper describes a performance assessment of Portuguese secondary schools using data envelopment analysis (DEA). The assessment adopts two perspectives: a society perspective where schools are viewed as promoting students achievement given student characteristics in terms of academic abilities and socio-economic background; and an educational authorities perspective where schools are viewed as transforming a set of resources (including student academic abilities, socio-economic background, and also school resources, such as teachers) into students' achievement. Two types of DEA analysis are performed for each perspective: one using an output oriented model allowing factor weights to vary freely from school to school and another using a model that restricts factor weights to be equal for all schools. The first model is well suited for identifying inefficient schools, whereas the latter is best suited for improving discrimination between efficient schools when pursuing the identification of benchmarks. Our sample comprised a small number of schools and therefore the results obtained are mainly illustrative of the potential of the method. Future research will explore the use of this method for the assessment of schools at a national level.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 15
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Das mesmas áreas científicas

Assessing efficiency of Portuguese universities through parametric and non-parametric methods (2008)
Artigo em Revista Científica Nacional
Geraint Johnes; Ana S. Camanho; Maria S. Portela
Análise do valor acrescentado de escolas Portuguesas (2006)
Artigo em Revista Científica Nacional
Mª Conceição Silva Portela; Ana Camanho; Joaquim Azevedo
The measurement of relative efficiency using data envelopment analysis with assurance regions that link inputs and outputs (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
M. Khalili; A. S. Camanho; M. C. A. S. Portela; M. R. Alirezaee
Productivity change and innovation in Norwegian electricity distribution companies (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vera L. Miguéis; A. S. Camanho; E. Bjørndal; M. Bjørndal
Analysis of complementary methodologies for the estimation of school value added (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
M. C. A. S. Portela; A. S. Camanho

Ver todas (9)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Economia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-08-17 às 03:52:02 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias
SAMA2