Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Travel motivations and constraints of Portuguese retirees
Mapa das Instalações
Edifício Principal | Main Building Edifício Pós-Graduações | Post-Graduate Building

Travel motivations and constraints of Portuguese retirees

Título
Travel motivations and constraints of Portuguese retirees
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2021
Autores
Filipe, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Barbosa, B
(Autor)
FEP
Santos, CA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: AnatoliaImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 32
Páginas: 591-603
ISSN: 1303-2917
Editora: Taylor & Francis
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00V-R06
Abstract (EN): Retirees have been growing in importance as a consumer segment targeted by the tourism industry, namely because they can minimize the typical seasonality of tourism and increase its sustainability. This study aims to contribute to a more in-depth knowledge of retirees' behaviour and has two objectives: (i) describe tourist behaviour of seniors prior to and after retirement; (ii) identify and analyse retired consumers' current motivations and constraints towards tourism. Qualitative research was conducted comprising interviews with 40 Portuguese retirees. The results indicate a diversity of experiences regarding tourism activities both before and after retirement, evidencing that past experience stands out as a determinant of retirees' tourism behaviour. Moreover, three distinct segments of tourists emerge: the experts, the new tourists, and the non-tourists.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 13
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

The Role of Websites in Business Internationalization (2022)
Capítulo ou Parte de Livro
Barbosa, B; Santos, CA; Katti, C; Filipe, S
Nature-Based Tourism (2020)
Capítulo ou Parte de Livro
Filipe, S; Barbosa, B; Santos, CA
Are Millennials Ready for the Internet of Things? (2019)
Capítulo ou Parte de Livro
Barbosa, B; Filipe, S; Santos, CA; Simões, D
Between promises and pitfalls: the impact of mobility on the internationalization of higher education (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Dias, GP; Barbosa, B; Santos, CA; Pinheiro, MM; Simoes, D; Filipe, S

Ver todas (17)

Da mesma revista

Online brochures: relationship between message strategies and communicated attributes (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pedro Quelhas Brito; Pratas, J
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Economia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-10-31 às 22:55:23 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias
SAMA2