Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Changing assessment leading to improving learning using eportefolios
Mapa das Instalações
Edifício Principal | Main Building Edifício Pós-Graduações | Post-Graduate Building

Changing assessment leading to improving learning using eportefolios

Título
Changing assessment leading to improving learning using eportefolios
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Nacional
Ano
2020-09
Ata de Conferência Nacional
Indexação
Google Scholar
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Tecnológicas
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): The motivation of this proposal intends to monitor the learning and the skills acquired throughout the attendance of the discipline along the entire semester. This monitoring is based on the preparation by each student of e-portfolios with range of two or three weeks. These e-portfolio documents will be registered in the library of competences acquired with percentage of the respective quantification and with presentation of relevant evidences. The following up of each student route will allow the teacher to personalize the learning needs of each student and to act during the semester along with the course implementation. It is intended to have a closer follow-up of each student studying and especially learning. This close and timely monitoring will allow improvement of teaching, of effective learning and of motivating students through reflection and self-awareness. Evaluating the achievements of this process of pedagogical use of e-portfolios may allow checking the effects, the impact and the success in this pilot attempt. It is intended to collect data about students and teachers ' satisfaction with the approach, consider the impact and effects of the use of this method in the learning achievements of students, realize the lack of acquisition of required skills by employers.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
LIVRO-ATAS-FINAL-CNaPPES2019_revisto-301020200913 Artigo completo. 8207.95 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Inovação: método de avaliação das aprendizagens via e-portefólio (2019)
Outras Publicações
Alfredo Soeiro; Freitas, A; João Pedro Pêgo
Mudar a avaliação para mudar a aprendizagem: método de avaliação de aprendizagens via e-portfólio (2019)
Resumo de Comunicação em Conferência Nacional
Alfredo Soeiro; Freitas, A; João Pedro Pêgo
Changing assessment leading to improving learning using e-portfolios (2019)
Resumo de Comunicação em Conferência Nacional
Alfredo Soeiro; Ana Cristina F. M. de Freitas; João Pedro Pêgo
E4E – Engineers for Europe: a study about the future of Engineering profession (2024)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Alfredo Soeiro; Keith Sunderland; Martin Barrett; Freitas, A; João Pedro Pêgo
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Economia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-07-19 às 23:24:37 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias
SAMA2