Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Gifts as language: gift code between relatives
Mapa das Instalações
Edifício Principal | Main Building Edifício Pós-Graduações | Post-Graduate Building

Gifts as language: gift code between relatives

Título
Gifts as language: gift code between relatives
Tipo
Capítulo ou Parte de Livro
Ano
2020
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus
Crossref
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Sociais > Antropologia
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): This chapter addresses the issue of gifts as a language of sociability. The culture of our industrial and post-industrial societies over the last centuries has largely become a culture based on mass-produced and mass-distributed objects. There is no doubt that people use these commodities as part of processes within which social and moral considerations come into play, but this is hardly explained in phenomenological terms. This chapter proposes to analyse consumption as a cultural practice, pointing out the instrumental role of commodities as a language available to social actors to express and to communicate. It highlights some aspects of the gift code between relatives, the key purpose of which is to explain how interpersonal relations are produced through the exchange of gifts between subjects, in this case linked by family ties. There is a significant degree of diversity in the exchange of gifts between relatives, encompassing emotionally charged contexts. The author conducted a qualitative research consisting of in-depth interviews and ethnography in Northern Portugal.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Madeira (2022)
Livro
Duarte, Alice ; Sousa, Ana Cristina; Arezes, Andreia; Queiroga, Francisco Reimão ; Rosas, Lúcia ; Rocha, Manuel Joaquim Moreira da; Barroca, Mário ; Homem, Paula Menino

Ver todas (50)

Das mesmas áreas científicas

Maia. Identificação de uma Cidade. BM99, Bienal da Maia (2009)
Relatório Técnico
Carlos Maia; Cecília Delgado; Flávio Nunes; Paula Guerra; Pedro Gadanho
Género e Música Electrónica de Dança : Experiências, percursos e 'retratos' de mulheres clubbers (2009)
Relatório Técnico
Lopes, João Teixeira ; Guerra, Paula ; Bóia, Pedro ; Ferro, Ligia
Azenhas do Ave - Património e Identidade da Trofa (2014)
Outras Publicações
R. Bruno Matos
Utopias: worlds and frontiers of the imaginary (2016)
Livro
Monteiro, Maria do Rosário; Ming Kong, Mário S.; Neto, Maria João Pereira

Ver todas (21)

Do mesmo livro

The Portuguese Luxury Wine Market: A Study on the Perceptions of Wine Brand Managers (2020)
Capítulo ou Parte de Livro
Nuno Metello Nápoles; Helena Nobre; Raquel Meneses
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Economia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-07-22 às 10:32:41 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias
SAMA2