Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > [R]Evolution in foreign language teaching: giving voice to international teachers
Mapa das Instalações
Edifício Principal | Main Building Edifício Pós-Graduações | Post-Graduate Building

[R]Evolution in foreign language teaching: giving voice to international teachers

Título
[R]Evolution in foreign language teaching: giving voice to international teachers
Tipo
Artigo em Revista Científica Nacional
Ano
2018
Autores
Hurst, Nicolas
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Bekteshi, Edita
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Indexação
BASE - Bielefeld Academic Search Engine
CAPES - Portal de Periódicos
DOAJ
Fonte académica
Google Scholar
Worldcat OCLC
Latindex
ProQuest
RCAAP
SHERPA/RoMEO
JURN
Classificação Científica
CORDIS: Humanidades > Ciências da linguagem > Línguas
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): In the last few decades, foreign language instruction in Higher Education institutions (HEIs) has changed from its traditional teaching mode (transmission of knowledge) to a more modern teaching mode (development of competences); however, this change has been implemented in disparate ways in different contexts around the globe. In terms of foreign language teaching (FLT) methodology in an international context, these changes may be seen to represent an Evolution, in certain contexts or a Revolution, in others. This study aims to give voice to FLT practitioners from just such different educational settings: professionals who are concerned with developing better FLT methodology. How difficult are the ideas of [R]evolution in education to describe? How easy or how hard is to put the new educative practices in place? The conclusion is that nowadays teachers’ interpretations of what is ‘modern’ is based on modifying students’ learning behaviours through the use of effective, cognitive methods based on social-cultural interaction. The paper suggests that further methodological change has the potential to help make significant progress towards strategic development in 21st century society, particularly with issues related to interculturality, global citizenship education and the implementation of glocally (Global and Local) appropriate approaches to FL teaching and learning.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: Disponível em: http://ojs.letras.up.pt/index.php/VP/article/view/5488
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
Hurst & Bekteshi (2018) [R]Evolution in foreign language teaching 394.99 KB
Publicações Relacionadas

Das mesmas áreas científicas

Feliz Dia Mundial da Língua Portuguesa de 2020! (2020)
Outras Publicações
Veloso, João
Timão de Atenas (2016)
Livro
Shakespeare, William ; Ribeiro, Nuno Pinto
Sister, can you hear the deep blue of the sea? (2018)
Livro
Barata, Gilda Nunes ; Vasconcelos, Filomena
Para lá da tarefa: implicar os estudantes na aprendizagem de línguas estrangeiras no ensino superior (2019)
Livro
Almeida, José Domingues de ; Auf der Maur Tomé, Simone ; Bacquelaine, Françoise ; Lorenzo, Mónica; Duarte, Isabel Margarida ; Hurst, Nicolas ; Kind, Anette ; Nicolás Martínez, Pilar; Rodrigues, Sónia Valente

Ver todas (87)

Da mesma revista

Via Panorâmica - revista de Estudos Anglo-Americanos (2004)
Artigo em Revista Científica Nacional
Nuno Pinto Ribeiro
Via Panorâmica - revista de Estudos Anglo-Americanos (2004)
Artigo em Revista Científica Nacional
Nuno Pinto Ribeiro
Vertentes utópicas em The Hobbit (2019)
Artigo em Revista Científica Nacional
Silva, Jorge Bastos da

Ver todas (25)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Economia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-07-21 às 14:26:29 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias
SAMA2