Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Didactic applications of social networks : essays in the 1st cycle in Geography at the University of Porto (UP)
Mapa das Instalações
Edifício Principal | Main Building Edifício Pós-Graduações | Post-Graduate Building

Didactic applications of social networks : essays in the 1st cycle in Geography at the University of Porto (UP)

Título
Didactic applications of social networks : essays in the 1st cycle in Geography at the University of Porto (UP)
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2015
Autores
Soares, Laura
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Costa, António
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Martinha, Cristiana
(Autor)
FLUP
Classificação Científica
FOS: Humanidades
Outras Informações
Abstract (EN): The trivialization of the access to and use of new information and communication technology requires changes in the teaching-learning strategies in all education cycles, although running the risk of hindering the purposes of education. This is the starting idea of the didactic essay presented herein, which is in line with the learning theory of connectivism. The lab of this work focuses on the space of the university education, and, in particular, the Curricular Unit of ¿Land, Transport and Mobility¿, within the 1st cycle in Geography of the Faculty of Arts, University of Porto. The methodological design is based on the literature revision for the collection of data on the students' habits regarding the use of the social networks. After recognizing the most popular social hub ¿ Facebook ¿ this platform was used as the means of communication, didactic resource development and assessment. Upon comparison with the ¿face-to-face¿ teaching methodologies, it was concluded that the use of this network was an important site to get closer to the daily lives of students, namely through the reinforcement of the significant elements of contents, motivation, participation, and school success.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
EPacheco_101-361-1-PB 821.72 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Redes sociais como recurso didático : ensaios no ensino da geografia na UP (2015)
Capítulo ou Parte de Livro
Pacheco, Elsa ; Martinha, Cristiana ; Soares, Laura ; Costa, António
Redes sociais como recurso didático : ensaios no ensino da geografia na UP (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Pacheco, Elsa; Martinha, Cristiana; Soares, Laura; Costa, António

Da mesma revista

Validation of landslide susceptibility using a GIS-based statistical model and Remote Sensing Data in the Amzaz watershed in northern Morocco (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
El-fengour, Abdelhak ; Bateira, Carlos ; El Motaki, Hanifa ; Laatiris, Mohammed
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Economia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-09-28 às 18:26:57 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias
SAMA2