Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Perceived Control and Anxiety in Portuguese Children
Mapa das Instalações
Edifício Principal | Main Building Edifício Pós-Graduações | Post-Graduate Building

Perceived Control and Anxiety in Portuguese Children

Título
Perceived Control and Anxiety in Portuguese Children
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2012
Autores
Ana I F Pereira
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Luisa Barros
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Denisa Mendonca
(Autor)
ICBAS
Revista
Vol. 15 3
Páginas: 631-637
ISSN: 1138-7416
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Psicologia
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-8MJ
Abstract (EN): The central role of perceived control in the development of anxiety disorders is proposed by several theoretical models. The main objective of the present study was to examine the relation between perceived control and anxiety in Portuguese school-age children. To accomplish this objective we developed the Portuguese short form of the Anxiety Control Questionnaire for Children (ACQ-C, Weems, 2005; Pereira & Barros, 2010), whose psychometric studies are presented. The sample comprised 238 children, aged 8 to 15 years, from the general population attending Portuguese schools. Children completed measures of perceived control (ACQ-C) and their anxiety (Screen for Child Anxiety Related Emotional Disorders - Revised, SCARED-R). The psychometric studies indicate good psychometric characteristics of the Portuguese ACQ-C short form, in particular a high internal consistency (alpha = .85) and an adequate temporal stability (r = .60, p = .002). Results show a significant negative association between perceived control and anxiety symptomatology, providing partial support for models that assign a central role to control beliefs in explaining the development of anxiety disorders. These results also suggest the importance of considering the perception of control as a prime target for preventive actions and intervention aimed at reducing anxiety in school aged children.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: aipereira@fp.ul.pt
Nº de páginas: 7
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Computational methods in visual perception. (2007)
Outras Publicações
correia, mv; santos, ja
Validation of a portuguese version of the Aspiration Index for Adolescents (AI) (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Mónica Costa; Paula Mena Matos; Catarina Pinheiro Mota
Use of the "Mental Health Inventory-5" with portuguese 10-15 years old (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Susana C. Marques; José Luís Pais Ribeiro; Shane J. Lopez
The thousand shades of the financial and economic crisis: a study of the social representations of the crisis in Portugal (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Gabrielle Poeschl; Joaquim Pires Valentim; Bruno Pereira da Silva
The psychological adjustment of children with asthma: study of associated variables (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Lígia Lima; Marina Prista Guerra; Marina Serra de Lemos

Ver todas (25)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Economia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-07-21 às 22:14:00 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias
SAMA2