Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > "Building Hope for the Future": a program to foster strengths in middle-school students
Mapa das Instalações
Edifício Principal | Main Building Edifício Pós-Graduações | Post-Graduate Building

"Building Hope for the Future": a program to foster strengths in middle-school students

Título
"Building Hope for the Future": a program to foster strengths in middle-school students
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2011
Autores
Susana C. Marques
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Shane J. Lopez
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 12 1
Páginas: 139-152
ISSN: 1389-4978
Editora: Springer Nature
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
PsycInfo
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Psicologia
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-TNE
Abstract (EN): The authors investigated the effectiveness of a 5-week hope-based intervention designed to enhance hope, life satisfaction, self-worth, mental health and academic achievement in middle school students. The study includes a sample of 31 students from a community school, a matched comparison group of 31 students, and 2 secondary groups-guardians and teachers of the students' intervention group. Students completed a questionnaire packet that included demographic information, the Portuguese versions of the Children's Hope Scale, Students' Life Satisfaction Scale, Mental Health and Self-Worth Scales. Academic achievement was obtained from school records. At baseline, groups are statistically similar on the variables of interest. At post-test the intervention group had enhanced hope, life satisfaction and self-worth. In the intervention group, benefits in hope, life satisfaction and self-worth were maintained at the 18-month follow up. Results suggest that a brief hope intervention can increase psychological strengths, and participants continue to benefit up to 1-year and 6-months later.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: dscmarques@mail.telepac.pt
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=000286832700008">Acesso à Web of Science</a> <br> <a href="http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-79551553139&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 14
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Validation of a Portuguese Version of the Children's Hope Scale (2009)
Artigo em Revista Científica Internacional
Susana C. Marques; José Luís Pais Ribeiro; Shane J. Lopez
Use of the "Mental Health Inventory-5" with portuguese 10-15 years old (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Susana C. Marques; José Luís Pais Ribeiro; Shane J. Lopez

Da mesma revista

Treatment adherence, meaning in life and affects in quality of life of HIV/AIDS patients (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ana Reis; Leonor Lencastre; Catherina Jonsson; Marina Prista Guerra
The role of hope, spirituality and religious practice in adolescents' life satisfaction: longitudinal findings (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Susana Marques; Shane J. Lopez; Joanna Mitchell
Hope and the academic trajectory of college students (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Matthew W. Gallagher; Susana Marques; Shane J. Lopez
Forgivingness and satisfaction with life (2003)
Artigo em Revista Científica Internacional
M. Munoz; G. Vainsonneau; Félix Neto; M. Girard; E. Mullet
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Economia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-11-01 às 09:29:48 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias
SAMA2