Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Transversal and transferable skills training for engineering PhD/doctoral candidates
Mapa das Instalações
Edifício Principal | Main Building Edifício Pós-Graduações | Post-Graduate Building

Transversal and transferable skills training for engineering PhD/doctoral candidates

Título
Transversal and transferable skills training for engineering PhD/doctoral candidates
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2018-12-31
Autores
Maia,C
(Autor)
FCUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Marie-Pierre Favre
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
3rd International Conference of the Portuguese Society for Engineering Education, CISPEE 2018
27 June 2018 through 29 June 2018
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-765
Abstract (EN): Doctoral programmes are facing several challenges in modern societies. The societal role of the University, funded by the state, requires it to: a) increase the offer and admission of third cycle students; b) to reach industry/companies expectations; c) to ensure reasonable employability prospects for the PhD candidates. With the current demography, most candidates can only find a job in industry/companies. Therefore, significant pressure is being put on doctoral programmes to include transferable skills in their curriculum. This paper presents a course "Fit for Industry?" aiming at filling this need. The course design methodology is presented in detail. It includes: a) the involvement of industry since its inception; b) the joint identification of a small number of key competencies to be addressed; c) the inclusion of assessment and feedback mechanisms in its design; d) an immersive and international dimension. It was found that the course had a profound impact on the candidates' perceptions of industry and valued by industry participants. Other stakeholders, such as PhD supervisors, also had a positive perception. The paper concludes with recommendations for those willing to replicate the course locally.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: ¿ direct link to Proceedings Book: https://ieeexplore.ieee.org/xpl/mostRecentIssue.jsp?punumber=8564422 ¿ direct link to paper: https://ieeexplore.ieee.org/document/8593472 ¿ Electronic ISBN: 978-1-5386-3771-5 ¿ Print on Demand(PoD) ISBN: 978-1-5386-3772-2
Nº de páginas: 6
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Economia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-08-17 às 05:21:32 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias
SAMA2