Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Visions, tensions and results. The new governance of the education in Honduras | Visiones, tensiones y resultados. La nueva gobernanza de la educación en Honduras

Visions, tensions and results. The new governance of the education in Honduras | Visiones, tensiones y resultados. La nueva gobernanza de la educación en Honduras

Título
Visions, tensions and results. The new governance of the education in Honduras | Visiones, tensiones y resultados. La nueva gobernanza de la educación en Honduras
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Autores
ulloa, rm
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-95T
Abstract (EN): Since the 1980s, as a direct consequence of the debt crisis, under the guidelines of multilateral organizations such as the World Bank and the International Monetary Fund, Latin America has experienced a series of reforms to replace the role of the state as the main driver to achieve socio-economic development by a new model of governance. This article examines the changes that took place in the educational system of Honduras in the past 20 years, under the influence of the so called process of modernization of education, initiated in the 1990. In 1996 this process resulted into the administrative de-concentration of education at the pre-school, primary and secondary levels. This paper examines the distinctive characteristics of this process in Honduras, a country pervaded with social, political and economic contradictions, and where the educational system has not been able to respond to the enormous demands of a society marked by exclusion. The analysis stresses the gap between the expectations of an educational policy that was intended to have an important and comprehensive impact and the very modest results that so far have been achieved.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
Visions_transitions[1] 405.68 KB
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Tipos de expertise na tomada de decisão política em educação: contribuições de uma discussão teórico-concetual (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carina Coelho; Manuela Terrasêca; José Alberto Correia
Reconfiguring power in portuguese higher education (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
António M. Magalhães; Amélia Veiga; Pedro Videira
Processos de autoavaliação de escolas ou avaliação interna do sistema? (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Anabela Barros Pinto Sousa; Manuela Terrasêca
Políticas de integración de tecnologías y formación inicial de maestros en Uruguay (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Martínez Barcellos, Rosana E. ; Leite, Carlinda ; Angélica Monteiro

Ver todas (12)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-10-05 às 15:14:43 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias