Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Modeling compression failure after low velocity impact on laminated composites using interface elements

Modeling compression failure after low velocity impact on laminated composites using interface elements

Título
Modeling compression failure after low velocity impact on laminated composites using interface elements
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
1997
Autores
de Moura, MFSF
(Autor)
FEUP
Goncalves, JPM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Marques, AT
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
DeCastro, PMST
(Autor)
FEUP
Revista
Vol. 31 15
Páginas: 1462-1479
ISSN: 0021-9983
Editora: SAGE
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia dos materiais
Outras Informações
ID Authenticus: P-001-CNP
Abstract (EN): Low velocity impact damage can significantly reduce the residual strength of laminated composites. This kind of damage (mostly delaminations) is very dangerous for the structures because it is not apparent to the naked eve and, in some case, it can reduce the compressive residual strength up to 60%. In this work, a numerical model For predicting the compression failure of laminated composites containing delamination caused by low velocity impact was developed. An interface finite element, previously developed by the authors, was used. This element is compatible with twenty-seven node isoparametric hexahedral elements and enables modeling the behavior of the damaged interface, taking into account a three-dimensional stress state, the interpenetration constraint and the propagation of delamination. In order to verify the numerical model, some experimental work was done. The experimental work, performed on carbon-epoxy (0(4), 90(4))(s) and (90(4), 0(4))(s) laminates, included low velocity impact tests using a drop weight testing machine, followed by X-Ray damage characterization and compression tests using a fixture system similar to IITRI system. The numerical and experimental results were compared and good agreement was obtained.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 18
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

A review on the mechanical behaviour of curvilinear fibre composite laminated panels (2014)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Pedro Leal Ribeiro; Akhavan, H; Teter, A; Warminski, J
The Effect of leather fibers on the properties of rubber-leather composites (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Maria J. Ferreira; Fernanda Freitas; Manuel F. Almeida
The effect of graphene and graphene oxide on defective single lap adhesively bonded joints (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Abdi, E; Khabaz-Aghdam, A; Hasan-nezhad, H; Behjat, B; Marques, EAS; Yang, YM; da Silva, LFM

Ver todas (30)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-07-29 às 01:29:30 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias