Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Teaching residence time distributions in the laboratory

Teaching residence time distributions in the laboratory

Título
Teaching residence time distributions in the laboratory
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2002
Autores
Lopes, JM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Lemos, F
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Pinheiro, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ribeiro, FR
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Mendes, A
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Costa, C
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 18
Páginas: 674-681
ISSN: 0949-149X
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
SIIC Data Bases
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Outras ciências da engenharia e tecnologias
CORDIS: Ciências Tecnológicas
Outras Informações
ID Authenticus: P-000-RCA
Abstract (EN): This article describes the approaches that have been used in the laboratory teaching of Residence Time Distribution (RTD) analysis for the study of chemical reactors, in the Chemical Engineering courses at Instituto Superior Tecnico-Universidade Tecnica de Lisboa (IST) and at Faculdade de Engenharia-Universidade do Porto (FEUP). An integrated set of experiments has been used to allow the students to test the fundamental knowledge and to analyze working reactors. This involves determining RTDs, both by impulse and step tracer injection techniques, and applying them to the modeling of the reactor flow and to the estimation of the behavior of a non-linear chemical transformation. Very simple forms of obtaining non-ideal reactor behavior are used, such as deficient agitation in continuous stirred tank reactors. Continuous tubular reactors were manufactured so as to present axially dispersed plug flow and laminar flow.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: This article describes the approaches that have been used in the laboratory teaching of Residence Time Distribution (RTD) analysis for the study of chemical reactors, in the Chemical Engineering courses at Instituto Superior TeÂcnicoÐUniversidade TeÂcnica de Lisboa (IST) and at Faculdade de EngenhariaÐUniversidade do Porto (FEUP). An integrated set of experiments has been used to allow the students to test the fundamental knowledge and to analyze working reactors. This involves determining RTDs, both by impulse and step tracer injection techniques, and applying them to the modeling of the reactor flow and to the estimation of the behavior of a non-linear chemical transformation. Very simple forms of obtaining non-ideal reactor behavior are used, such as deficient agitation in continuous stirred tank reactors. Continuous tubular reactors were manufactured so as to present axially dispersed plug flow and laminar flow.
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Welcome to Engineering: Gender Equality in Learning and Integration among First Year Students (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Manuel Firmino Torres; Sara Ferreira; Armando Jorge Sousa; Luciano Moreira; Raquel Torres
Tuning PID controllers using the ITAE criterion (2005)
Artigo em Revista Científica Internacional
Martins FG
Teaching Laminar-flow reactors: From experimentation to CFD simulation (2006)
Artigo em Revista Científica Internacional
L. M. Madeira; A. Mendes; F. D. Magalhães
Sucrose inversion: An experiment on heterogeneous catalysis (2003)
Artigo em Revista Científica Internacional
Mendes, A; Magalhaes, FD; Madeira, LM
Spreadsheets in chemical engineering education - a tool in process design and process integration (2004)
Artigo em Revista Científica Internacional
E. C. Ferreira; Ricardo Lima; Romualdo Salcedo

Ver todas (14)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-07-26 às 19:37:20 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias