Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Assessing Reading Abilities of Mechanical Engineering College Students: A Prospecting Study

Assessing Reading Abilities of Mechanical Engineering College Students: A Prospecting Study

Título
Assessing Reading Abilities of Mechanical Engineering College Students: A Prospecting Study
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2014
Autores
Ana Sucena
(Autor)
Outra
João Pedro Falcão Carneiro
(Autor)
FEUP
Fernando Gomes Almeida
(Autor)
FEUP
Revista
Vol. 30
Páginas: 378-387
ISSN: 0949-149X
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia mecânica
CORDIS: Ciências Sociais > Ciências da educação > Estudos sobre aprendizagem ; Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia mecânica
Outras Informações
ID Authenticus: P-009-8RT
Abstract (EN): Reading is a basic competence that students have to master to be successful. Despite this fact, recent studies show that there may be a significant decline in the reading abilities of college students, one of the most educated segments of any population. This work is a prospecting study regarding the assessment of reading abilities of college students, namely in the context of Engineering education. Based on an existing screening test for assessing reading difficulties of children and teenagers, this work presents the results obtained by administrating that test to students at a top engineering institution in Portugal. An outcome of this study is the determination of a time range suitable for a massive, time limited, use of the previously mentioned test to assess college students, thus enabling a basic tool that will permit, in future works, to screen reading abilities in wider college populations. This work also shows evidence that ca. 20% of college students present a poor reading performance, revealing a strong need for monitoring college students' reading abilities along different generations.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 10
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Welcome to Engineering: Gender Equality in Learning and Integration among First Year Students (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Manuel Firmino Torres; Sara Ferreira; Armando Jorge Sousa; Luciano Moreira; Raquel Torres
Tuning PID controllers using the ITAE criterion (2005)
Artigo em Revista Científica Internacional
Martins FG
Teaching residence time distributions in the laboratory (2002)
Artigo em Revista Científica Internacional
Lopes, JM; Lemos, F; Pinheiro, C; Ribeiro, FR; Magalhaes, FD; Mendes, A; Costa, C
Teaching Laminar-flow reactors: From experimentation to CFD simulation (2006)
Artigo em Revista Científica Internacional
L. M. Madeira; A. Mendes; F. D. Magalhães
Sucrose inversion: An experiment on heterogeneous catalysis (2003)
Artigo em Revista Científica Internacional
Mendes, A; Magalhaes, FD; Madeira, LM

Ver todas (14)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Arquitectura da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-07-26 às 15:32:10 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias